Фетел с пореден рекорд при рутинна победа в САЩ

галерия:

снимка: Guliver/Getty Images

Феноменалният Себастиан Фетел отново не остави шансове на конкуренцията и грабна победата в Гран При на САЩ.

С триумфа си на "Пистата на Америките" германецът подобрява рекорда за поредни победи в един сезон на сънародника си - легендата Михаел Шумахер, който записа 7 поредни успеха през 2004г., като Себастиан вече е с 8.

В своеобразната класация пред "Бейби Шуми" остава само Алберто Аскари, който има 9, но постигнати в 2 сезона.

Втори в състезанието се нареди Ромен Грожан. Французинът стартира перфектно и успя да запази втората си позиция докрая, въпреки атаките на слабо стартиралия Марк Уебър.

Австралиецът пресече финалната линия трети, което определено е разочароващо за него, с оглед амбициите му след квалификацията вчера. В подножието на подиума пък остана Люис Хамилтън с Мерцедес, който финишира 4-ти.

Пети се нареди звездата на Ферари Фернандо Алонсо, който се представи много силно за пореден път, но силите на колата му стигнаха само до доближаването на Хамилтън в края на надпреварата. След него, на 6-а позиция, остана Заубера на Нико Хулкенберг.

Топ 10 допълниха Серхио Перес с МакЛарън, Валтери Ботас с Уилямс, Нико Росберг с Мерцедес и Дженсън Бътън с МакЛарън.

Отборите започнаха загряващата обиколка преди състезанието при далеч по-високи температури от предишния ден, което на теория означаваше, че отбори като Рено и Ферари ще могат да се надяват на по-силно представяне в дълга серия от обиколки.

Всички автомобили от топ 10 бяха с по-меките смеси на Пирели при началото на надпреварата.

При изгасването на светлините, лидерът Себастиан Фетел реагира мигновено и оглави колоната.

Съотборникът му Марк Уебър направи поредния си слаб старт и на първи завой вече бе зад Ромен Грожан, а впоследствие и Мерцедеса на Хамилтън успя да го изпревари.

Преди това британецът потегли по-бързо от Заубера на Нико Хулкенберг. Фернандо Алонсо, който потегли от 6-о место, загуби една позиция за сметка на Серхио Перес, който реагира мигновено.

Нико Хулкенберг пък остана на 5-а позиция след карамбола на първи завой. Така се сбъднаха прогнозите за по-слаб старт на пилотите, намиращи се от "мръсната" страна на пистата.

Най-голям губещ се оказа Хейки Ковалайнен, който замества Кими Райконен в колата на Рено. Финландецът загуби 4 места и от 8-и се нареди 12-и.

Не мина и една обиколка, когато последва и първият инцидент - Адриан Сутил загуби контрол над автомобила си и катастрофира в предпазните стени, което наложи излизането на кола за сигурност.

3 обиколки по-късно сейфти карът се прибра, а очаквано опитният Фетел нямаше проблеми при рестартирането и бързо започна да натрупва аванс, с цел да излезе от DRS зоната от 1 секунда.

Германецът, типично в свой стил, започна да записва най-бързи обиколки и да се отдалечава от преследвачите.

В 7-ата обиколка подвижното задно крило бе разрешено и Марк Уебър започна да притиска Люис Хамилтън в битка за третото място.

Дългата седма предавка на Мерцедеса обаче не позволяваше на Уебър да го притисни на правите.

По-назад в колоната Нико Хулкенберг задържаше Серхио Перес и Фернандо Алонсо, които очевидно бяха по-бързи.

След тях пилотите се движеха на около секунда един от друг, но без да се атакуват, гледайки да запазят ресурса на гумите си.

В 13-ата обиколка водачът Фетел вече имаше аванс от близо 5 секунди пред Лотуса на Грожан.

В същата обиколка Уебър успя да спре по-късно от Хамилтън след DRS атака и с перфектна мина пред него, за да вземе третото място.

Гумите на Мерцедеса пък бяха започнали да прегряват, което наложи на пилота им да се даде "без бой".

Хейки Ковалайнен бе първият влязал в бокса. Това се случи в 18-ата обиколка и Лотус очаквано "обуха" твърдите гуми на болида.

През това време дебютантът Валтери Ботас настигна двукратния световен шампион Фернандо Алонсо.

Росберг в героична битка срещу Даниел Рикиардо успя да превземе 10-ата позиция. Мерцедеса и Торо Росото се движеха гума до гума в продължение на няколко завоя в най-красивата битка до момента.

Маса се задържа зад МакЛаръна на Бътън при първите влизания в бокса, а същото успя да направи и другото Ферари, в ръцете на Алонсо, който най-накрая изпревари Чеко Перес.

Испанецът остана 3 обиколки повече от мексиканеца, което се оказа по-правилната стратегия.

Люис Хамилтън първи от лидерите влезе в бокса в 27-ия тур, докато лидерът направи това обиколка по-късно.

Нареждането за влизане в пита за Уебър бе дадено в 29-ата обиколка, а механиците му се справиха с 4 гуми за 2,3 секунди.

Това помогна на австралиеца да скъси разликата с Грожан след неговото влизане на 3 секунди.

Така 30 тура след началото, всички на по-предните позиции изпълниха задължителната смяна с по-твърдите гуми на Пирели, които се очакваше да издържат до края на състезанието.

Постепенно Уебър със своя Ред Бул скъси дистанцията с Лотуса на Грожан и 20 тура преди края се намираше на секунда от французина.

Като видя Ред Була в огледалата си, Грожан настъпи газта и отново се отдалечи от преследвача си.

Неочаквано Фелипе Маса влезе в бокса 16 обиколки преди края, за да сложи отново по-меките смеси, което потвърди проблемите на "Скудерията" в мениджмънта на гумите през този уикенд.

Фернандо Алонсо пък на другия полюс отново измъкваше и невъзможното от червения болид и започна да догонва Заубера на Хулкенберг, който също е задвижван от двигател на италианците.

Испанецът навлезе в DRS зоната на Заубера и го изпревари по прекрасен начин. Германецът зае дефанзивна траектория, докато Алонсо взе ейпекса на завоя перфектно и ускори по-бързо от опонента си.

Така пилотът на Ферари направи абсолютно повторение на изпреварването си срещу другия Заубер - този на Гутиерес по-рано в състезанието.

10 обиколки преди края звездата на "черните кончета" погледна към следващото препятствие - Мерцедеса на Люис Хамилтън, който се намираше на секунда пред него.

В същото време Уебър започна да натиска здраво и да подготвя  атака в заключителните минути на надпреварата.

Няколко поредни най-бързи обиколки за австралиеца го изведоха на позиция за атака с подвижното задно крило.

Въпреки усилията на Уебър и Алонсо обаче, двамата не успяха да спечелят повече позиции и съответно финишираха 3-и и 5-и, докато Грожан запази прекрасната втора позиция.

Хамилтън пък донесе много ценни точки на Мерцедес в борбата им за второто място при конструкторите.

Себастиан Фетел безпроблемно се возеше през последните обиколки, докато не реши отново да показва кой е шефът.

Германецът отново записа най-бърза обиколка, въпреки предупрежденията на състезателния му инженер "Роки" да пази гумите.

Малко по-назад Нико Хулкенберг не бе казал последната си думи и настигна Ферарито на Алонсо и успя да го атакува в края на първи завой.

Двата болида се изравниха, но опитният Алонсо не отстъпи и успя да запази петата позиция.

Четирикратният световен шампион Фетел пък подобри поредния рекорд - този за най-много поредни победи в един сезон.

Германецът изпревари своя идол Михаел Шумахер, който имаше 7, постигнати през 2004г., докато Себастиан вече има 8.

В радостта си от постижението, Себ отново зарадва милионите фенове по света, като направи поредните "донъти" пред една от трибуните.