
За първи път от сезон 2003 четирима различни пилоти спечелиха първите 4 кръга от кампанията във Формула 1.
Преди 9 години Дейвид Култард спечели Гран при на Австралия за МакЛарън-Мерцедес, а тогавашният му съотборник Кими Райконен триумфира в Малайзия. Джанкарло Фисикела изненадващо донесе успех за своя отбор Джордан-Форд в Бразилия, а Михаел Шумахер започна похода си към шестата титла с победа в Гран при на Сан Марино в 4-ия кръг.
Разликите между този и сегашния сезон са малки - Дженсън Бътън доминира в Австралия, Фернандо Алонсо впечатли с посредствения болид на Ферари под дъжда в Малайзия, а Нико Розберг оправда фаворизирането на Мерцедес с брилянтно каране в Китай. Себастиян Фетел пък изненада конкуренцията с безупречен пол позишън и парад към 25 точки накуп в най-проблемното Гран при от календара на Формула 1 - Бахрейн.
Още миналата седмица на пистата „Шанхай" Фетел караше с обновена (или по-скоро състарена) изпускателна система, което му помогна в един момент да се движи на второ място, преди обаче да претърпи фиаско в края и да загуби три позиции и да финишира 5-ти.
Механиците на Ред Бул изпълниха перфектно указанията на дизайнера Ейдриън Нюи и направиха така че болидът му „Аби" да надхвърли очакванията и да върне спомените по RB7, който нямаше равен през 2011-та година.
Стратегията на Крисчън Хорнър за Фетел също се оправда напълно и двукратният световен шампион не изпусна лидерството на пистата „Сахир" в нито един момент от състезанието, като изключим въртележките при първите питстопове.
Куриозният гаф на Лотус с Кими Райконен обаче бе основната причина завърналият се финландец да не лиши Фетел от позабравеното усещане да премине първи финалната права. Походът на Ледения от втора позиция до първа започна малко преди последното влизане в бокса в 40-ата обиколка, но Райконен на три пъти не успя да изпревари световния шампион, дори с помощна на подвижното задно крило.
Вероятно 4-ият опит щеше да бъде успешен, ако от Лотус не бяха направили грешката с преценката на стратегическите си спирания в бокса - те осъзнаха, че може и да не завършат състезанието, ако не приберат пилота си за последен питстоп цели 2 обиколки по-рано.
В резултат на това Райконен мина през питлейна за последен път в 40-ия тур, а не в 42-ия, като до края на надпреварата трябваше да обгрижва гумите си, за да осигури поне второто място на тима си.
Фиаското на Мерцедес и МакЛарън пък допълнително улесни Ред Бул в Бахрейн - механиците в бокса на двата тима се представят ужасяващо и до момента провалиха (или по-скоро затрудниха) състезания на трима пилоти - Михаел Шумахер и Дженсън Бътън в Китай и Люис Хамилтън вчера.
Незатегнати задни гуми приключиха надпреварата на пистата „Шанхай" за Шуми, а малко по-късно Бътън бе забавен и спрян от щурм за победа, като провалът на МакЛарън в бокса продължи на „Сахир", но този път Хамилтън бе лишен от шанс да се бори за победата.
Първият питстоп на Люис бе 7.2 секунди заради нежеланието на гайката да прилепне към джантата на лявата задна гума. Вторият бе още по-бавен - 12.2 заради факта, че същата гайка не можеше да бъде извадена, а третият премина най-бързо - но все пак 5.2 секунди, които пратиха Хамилтън зад Алонсо на осма позиция.
Мерцедес блеснаха в Китай заради парада на Розберг към първата му победа, но проблемите на Шумахер в бокса не може да не правят впечатление. Самият немски пилот изрази съжаление за механика, който не успя да му завие лявата задна гума, но това му коства поредното отпадане само за 3 кръга.
Вместо МакЛарън и Мерцедес да се възползват от проблемите на Ред Бул и Ферари, за да натрупат аванс в шампионата, сега положението изглежда изравнено, независимо от факта, че болидите MP4-27 и W03 са по-завършени от конкуренцията си.
Лотус пък единствен успя да се възползва от променливите температури в Бахрейн и рискува със залагането предимно на меките гуми на Пирели, които изведоха Райконен и Грожан до подиума, но в същото време донесоха сравнително безпроблемната победа на Фетел.
Себастиян доказа, че е световен шампион, защото RB8 далеч не предлага същия комфорт, както предшествениците му RB6 и най-вече RB7. Въпреки това немският пилот на Ред Бул заслужено поведе в шампионата с 53 точки, макар че надпреварата за титлата през 2012-та година обещава да бъде най-оспорваната от 2008-ма насам.
Даниел Любомиров, sporta.bg
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ