Люис Хамилтън се възползва от спуканата гума на Себастиян Фетел, която принуди световния шампион да прекрати участието си в Гран при на Абу Даби още в първата обиколка. Това позволи на британският пилот на МакЛарън уверено да поведе колоната и да остане начело до самия край, за да извоюва третата си победа през сезона.
Фернандо Алонсо беше единственият конкурент на Хамилтън за челото, но в крайна сметка не успя да се пребори с големия си противник и финишира на 2-ра позиция.
Марк Уебър с прекрасното си каране се пребори с Фелипе Маса и Дженсън Бътън за места на пистата и заслужи да се покачи на подиума, но от Ред Бул тотално объркаха стратегията му и той трябваше да влезе в бокса в последната обиколка за твърди гуми. Така австралиецът предаде третата позиция на Бътън и остана 4-ти.
Фелипе Маса завърши пети, а Нико Розберг - шести, като отново бе пред съотборника си Михаел Шумахер, който финишира на седмо място. Десетката допълниха още Адриан Сутил, Пол Ди Реста и Камуй Кобаяши.
Така в класирането при пилотите Фетел остава необезпокояван лидер с 374 точки, а на втора позиция остава Бътън с 255. Алонсо е трети с 245 пункта, следван от Уебър с 232 и Хамилтън с 227.
Стартът
Фетел потегли уверено начело, следван от двата болида на МакЛарън и Ферари. Още на втория завой обаче стана прецедент през сезона - световният шампион изхвърча от пистата, заради спукана дясна гума! Немският пилот на Ред Бул се върна на трасето в задната част на колоната, но в крайна сметка трябваше да прекрати участието си в Гран при на Абу Даби. За първи път през сезона Фетел се сблъсква с технически проблем, но за него утехата е, че това се случи след като вече си е осигурил титлата - все пак, той няма да може да изравни рекорда на Михаел Шумахер от 13 победи за един шампионат.
Ранна развръзка в челото
Люис Хамилтън се възползва от проблемите на Фетел и стана новият лидер в състезанието, но неговият съотборник Дженсън Бътън бе притесняван от Фернандо Алонсо. Испанецът още във втората обиколка успя да задмине конкурента си за второто място в класирането при пилотите - така челната петица изглеждаше по следния начин - Хамилтън, Алонсо, Бътън, Уебър и Маса.
Дженсън бе застигнат и от Уебър, като дори австралиецът в един момент излезе пред британеца, но в крайна сметка Бътън си върна третото място. Двамата обаче продължиха да карат много близко един до друг. По радиото си пилотът на МакЛарън научи, че Уебър вероятно има проблеми с подвижното си задно крило - въпреки това Бътън не можеше да се откъсне на повече от секунда чак до 9-ата обиколка.
Борбата Бътън vs. Уебър
В 16-ата обиколка по прекрасен начин обаче Марк Уебър успя да осъществи атакуващата си маневра и от вътрешната страна след шикана изпревари Бътън за третото място - последва обаче мигновена контра на състезателя с МакЛарън и в крайна сметка той си върна позицията.
Първите спирания в бокса
В 17-ата обиколка пилотите от топ 3 смениха своите гуми - първо Хамилтън и Алонсо влязоха един до друг в своите боксове, като лидерът без проблеми се върна на пистата пред испанеца. 3.8 секунди работа за механиците на МакЛарън и 4.0 за конкурентите им от Ферари - за пореден път питстоповете на тима, ръководен от Мартин Уитмарш, се оказват по-бързи.
Марк Уебър реши да изчака още една обиколка, преди да смени мекуте си гуми с нов комплект, но това не се оказа особено позитивно за него, защото бе забавен доста повече от обикновено. В Ред Бул изобщо не бяха експедитивни (5.4 секунди) и това коства на австралиеца загуба на позиция за сметка на Фелипе Маса, който първи бе сменил своите гуми.
Спиранията в бокса на Мерцедес, които също се славят с бързината си, не послужиха добра на Михаел Шумахер, който се върна на пистата на 9-то място - зад болидите на Форс Индия, които започнаха да притискат шестия в подреждането Нико Розберг. В 20-ата обиколка обаче Шумахер се върна на 8-ма позиция с прекрасна маневра срещу Пол Ди Реста, който караше с по-специфична стратегия с щадене на гумите си.
Преследването в челото от 20-та до 30-та обиколка
Най-малката разлика в топ 5 беше между Фелипе Маса и Дженсън Бътън - пилотът на Ферари изоставаше само с 2 секунди, но в стремежа си да се доближи до МакЛарън-а, даде възможност на Марк Уебър да съкрати изоставането си от пето място също на 2 секунди. Австралиецът направи поредица от най-бързи първи сектори на пистата, но не успя да влезе в рамките на DRS преди вторите спирания в бокса.
Хамилтън водеше с над 3 секунди на Алонсо, който пък спокойно можеше да се съсредоточи върху борбата за лидерството, защото Бътън бе на повече от 14 зад него. Шумахер пристикаше Адриан Сутил за седма позиция също с около 3 секунди изоставане, а Розберг бе уверено шести с 9.0 аванс пред пилота на Форс Индия.
Преди вторите спирания в бокса
В 31-ата обиколка Маса закъсня със спирането за завой номер 7 и задната част на болида му поддаде, което позволи на Уебър да го изпревари с помощта на подвижно задно крило. Бразилецът обаче изчака до втората зона за активиране на DRS и си върна четвъртото място, въпреки че не се откъсваше на повече от секунда напред. Алонсо направи най-бърза обиколка и смали изоставането си от Хамилтън до около 4.5 секунди.
Втори питстопове
От фаворитите Уебър първи реши да влезе в бокса и да сложи нов комплект меки гуми - издърпано напред второ спиране за австралиеца, който не би трябвало да прави повече питстопове до края на състезанието. Бътън реагира първи и за 4 секунди също заложи на меки сликове, за да покрие стратегията на Уебър и да пробва да го държи зад себе си.
Хамилтън спря първи за последния си комплект гуми - твърдия компонент на Пирели, следван от Маса - Алонсо искаше да изтегли своят питстоп колкото е възможно, за да се задържи начело и да натрупа аванс, по-голям от 20 секунди.
Уебър най-накрая успя да изпревари Бътън за 4-тото място с по-свежите си гуми, като дори започна да си печели преднина спрямо британеца.
Алонсо влезе в бокса от първа позиция, но се озова зад болида на Даниел Рикардо, който леко забави испанеца. Болидът на Скудерията се върна на пистата точно зад Люис Хамилтън - експериментът на Ферари се оказа неуспешен и Алонсо отново зае второ място.
Последни обиколки
В крайна сметка стана ясно, че Хамилтън вероятно без проблеми ще финишира на първа позиция, след като още в 50-ата обиколка той закотви преднината си начело на поне 6.0 секунди. Алонсо изглеждаше също сигурен за второто място, следван от Уебър, който нямаше достатъчно време да застигне испанеца, но все пак пилотът на Ред Бул щеше да се дореди до подиума.
Бътън изглеждаше обречен да завърши едва на четвърта позиция и да загуби част от преднината си в класирането при пилотите за сезона, тъй като всичките му конкуренти финишираха пред него.
Така Люис Хамилтън триумфира за трети път през 2011-та година след убедителна победа в Гран при на Абу Даби, като на подиума се покачиха още Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън, който се възползва от гаф на Ред Бул спрямо Марк Уебър - австралиецът влезе в бокса в последната обиколка за твърди гуми и загуби комфортната си трета позиция, защото трябваше да използва и двата комплекта на Пирели.
Фелипе Маса завърши пети, а Нико Розберг - шести, като отново бе пред съотборника си Михаел Шумахер, който финишира на седмо място. Десетката допълниха още Адриан Сутил, Пол Ди Реста и Камуй Кобаяши.
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ