Фетел отново остави екшъна зад себе си

галерия:

снимка: Getty Images/Infinity Red Bull Racing Image Bank

В рубриката на Sporta.bg "Кариран флаг" ще направим анализ на представянето на победителя от всяко състезание в календара за 2013-та година.


 
Ще обърнем внимание на ключовите моменти от представянето на главния герой във всеки кръг от Кралските гонки.

 

В Бахрейн Фетел постигна убедителна победа със стил, който напомни на хегемонията му от 2011-та година.

 

Когато телевизионните камери само от време на време излъчват лидера в състезанието, то това означава, че той е със значителен аванс пред конкурентите си.

 

Именно това се случи с Фетел, който си свърши перфектно работата в първата част на Гран при на Бахрейн и в края можеше да си позволи да намали темпото, без по никакъв начин да изпуска инициативата.

 

Ще се опитаме да ви представим повратните моменти от Гран при на Бахрейн, които бяха ключови за убедителния успех на пилота на Ред Бул.

 

Стартът

 

Още след края на квалификацията беше ясно, че Нико Розберг не може да удържи дълго атаките на Фетел и Фернандо Алонсо, затова въпросът беше просто кога точно той ще сдаде първото място. И на кого ще го отстъпи.

 

 

Алонсо с пословичната си агресивност на старта успя да задмине Фетел още на първи завой, но контраофанзивата на германския пилот беше блестяща.

 

Той се възползва от микроскопична грешка на Алонсо, който качи левите си гуми на бордюра и стана мишена на устремения Ред Бул. Така дори без DRS Фетел си проправи път към втората позиция, което бе равносилно на лидерство.

 

Натрупване на преднина

 

Фетел направи една неуспешна маневра срещу Розберг в началото на надпреварата, вече при позволена употреба на подвижно задно крило. Много бързо обаче се стигна до нова атака на германеца и сънародникът му от Мерцедес трябваше да сдаде лидерството.

 

 

Оттам нататък Алонсо се възползва от износващите се гуми на Розберг и също го преодоля за 2-ро място. Фетел знаеше, че за да проработи стратегията му, трябва да натрупа солиден аванс преди първия си питстоп.

 

Той направи точно това, като беше крайно улеснен от кошмара на Алонсо с повредената му DRS система. При повече от 5 секунди аванс спрямо втория временно Пол Ди Реста Фетел спокойно влезе в бокса за първи път.

 

Шампионска работа с гумите

 

 

Само след 3 обиколки стана ясно, че с новия си комплект гуми Фетел няма да има проблем да застигне и изпревари временния лидер Райконен в 15-ия тур. Общо взето само Райконен и Ди Реста използваха стратегия с два питстопа (или поне така си мислеше пилотът на Форс Индия) и затова останаха на пистата.

 

Ди Реста обаче беше привикан в бокса прекалено рано, за да се придържа към план с две спирания и прекалено късно за три. Това объркване го елиминира от борбата за първото място, което улесни Фетел. Германецът се нуждаеше от 4-5 обиколки, за да излезе отново начело и да започне да се откъсва на около 2 обиколки пред Райконен.

 

Фетел свърши чудеса между първото и второто си спиране и успя да си спечели „позиция на пистата" пред Ромен Грожан, което автоматично го пращаше пак на лидерското място. В този момент вече стана ясно, че световният шампион ще бъде абсолютно недостижим.

 

 

При последното си спиране Фетел имаше 33 секунди аванс пред втория Райконен и от питуола започнаха да го съветват да намали темпото. Нямаше нужда от повече демонстрация на сила, защото Ред Бул имаха пресен спомен от провал на горивната система и искаха той да не се повтаря.

 

Ами ако...?

 

При така стеклото се състезание бе видно, че въпреки впечатляващото си представяне Лотус нямаше как да се бори за първото място с Фетел.

 

Мерцедес също изпадна от сметките заради тежка деградация на гумите, така че евентуално единствено Алонсо можеше да помрачи следобеда на „червените бикове".

 

 

Всеки един фен може сам за себе си да прецени дали щяхме да видим повече интрига около лидерството, ако испанският ас на Ферари не бе останал без системата за подвижно задно крило още в 8-ата обиколка.

 

Даниел Любомиров, Sporta.bg