Фетел оцеля след щурма на Лотус в Германия

галерия:

снимка: БТА/AP

В рубриката на Sporta.bg "Кариран флаг" ще направим анализ на представянето на победителя от всяко състезание в календара за 2013-та година.


Ще обърнем внимание на ключовите моменти от представянето на главния герой във всеки кръг от Кралските гонки.

 

Себастиан Фетел спечели първата си победа в Гран при на Германия в кариерата и също така развали прокобата на месец юли, в който досега не беше излизал победител във Формула 1.

 

Успехът на „Нюрбургринг" дойде изключително напрегнато, като до последния завой неговият бъдещ съотборник в Ред Бул Кими Райконен се опитваше да му открадне успеха. Вероятно, ако състезанието се провеждаше в 62, а не 60 обиколки, Айсмен щеше да опита поне веднъж да направи успешна офанзивна маневра.

 

На пръв поглед победата на Фетел стана възможна единствено заради разсеяността на Жул Бианки. Пилотът на Маруся трябваше бързо да напусне запалилия се болид и да го остави на тревата до пистата. Колата обаче се спусна надолу по наклона неуправляемо и пресече пистата, с което изправи косите на рейс директора Чарли Уайтинг.

 

Това предизвика появата на колата за сигурност в 34-ата обиколка, а оттам основният конкурент на Фетел - Ромен Грожан - бе принуден да направи промени в стратегията си, която иначе щеше да го изведе до първа позиция.

 

Французинът трябваше да спре в бокса, докато колата за сигурност бе на пистата, с което прекрати стинта си с медиум гумите на само 10 обиколки. Преди да направи въпросния питстоп той имаше с 6 обиколки по-свежи гуми от Фетел, като спокойно можеше да изкара състезанието с две спирания - същото важи и за Кими Райконен.

 

Инцидентът с болида на Маруся обаче накара Грожан да спира в бокса „на пожар", а след това може би най-доброто му състезание в кариерата беше ограничено до стремеж към качване на подиума.

 

Да, той можеше да притесни Фетел повече след рестартирането, но тук трябва да се отчете великолепната работа на германеца, който за пореден път успя да извлече максимума от обстоятелствата.

 

Фетел имаше шанса да се възползва от моментното объркване в екипа на Лотус, които намекнаха на няколко пъти на Грожан да пусне Кими пред себе си. Това отне няколко обиколки на размисъл от страна на французина, който все пак изпълни заръката, но Фетел бе натрупал още няколко стотни от секундата в аванса си.

 

Проблемите с КЕРС, които германецът изпитваше в продължение на няколко обиколки, можеха да провалят изцяло възможностите му за победа. Той обаче имаше късмет - за разлика от състезанието на „Силвърстоун" - и системата се оправи, а отново трябва да се подчертае, че 60 обиколки бяха недостатъчни на Райконен да изпревари Ред Бул-а.

 

Триумфът на Фетел не бива да се обяснява единствено с излизането на колата за сигурност, защото е факт, че той успя да се възползва максимално от потенциала на болида си и проблемите на конкуренцията - това е най-важното за спечелване на Гран при.

 

Състезанието в Германия беше най-интересното, и то при положение, че не бе съпроведено от чести промени в атмосферните условия, тежки катастрофи и пилотски грешки. Да, имаше кола за сигурност и тя повлия на определянето на крайния победител, но не му даде на тепсия успеха.

 

Така Фетел вече има 30 победи във Формула 1 на 26-годишна възраст (той празнува рождения си ден в сряда преди свободните тренировки на „Нюрбургринг"). Михаел Шумахер, който има 91 победи, на тази възраст беше спечелил само 10.

 

Дори и да не подобри рекорда на великия си сънародник, Фетел поне няма да бъде тормозен повече от факта, че не е печелил пред родна публика или пък през юли месец.

 

Сега журналистите ще трябва да търсят други слаби места и пропуски в статистическите показатели на 3-кратния световен шампион, а такива все по-трудно се намират.

 

Даниел Любомиров, Sporta.bg