Феноменален Марк Уебър превзе "Силвърстоун"

галерия:

снимка: Getty Images

Пилотът на Ред Бул Марк Уебър спечели Гран при на Великобритания на пистата "Силвърстоун" и записа втори успех за този сезон, след като днес австралиецът показа страхотно каране и навакса сериозно изоставане от Фернандо Алонсо, поздравявайки се с крайния успех.


Испанецът бе лидер на колоната обиколки преди края, но в края на състезанието Уебър демонстрира убийствена скорост, съумявайки да изпревари Алонсо за победата. Трети в крайното класиране завърши световният шампион Себастиян Фетел, докато Фелипе Маса и Кими Райконен се наредиха съответно четвърти и пети. Първите десет бяха допълнени от Ромен Грожан, Михаел Шумахер, Люис Хамилтън, Бруно Сена и Дженсън Бътън.


За Марк Уебър това е втора победа за 2012 след триумфа в Монако, а второто място позволи на Фернандо Алонсо да запази лидерската си позиция в генералното класиране при пилотите. Испанецът има 129 точки в своя актив, докато вторият Марк Уебър е вече с 116. Трети е Себастиян Фетел със 100.


В часовете преди състезанието Фернандо Алонсо сигурно имаше наум, че само четири пъти в последните 17 състезания на "Силвърстоун", спечелилият полпозишън пилот е успявал да грабне и победата в неделя. За последно това бе сторил настоящият световен шампион Себастиян Фетел, който осъществи перфектен уикенд за Гран при на Великобритания през 2009. Оказа, се че тази тенденция ще бъде повторена и днес.


Алонсо защити лидерската си позиция на старта и не позволи да бъде изпреварен от втория Марк Уебър, но за сметка на това Фелипе Маса мина пред световния шампион Себастиян Фетел и се нареди четвърти. Началото пък се оказа кошмарно за Пол ди Реста, който спука гума и излезе извън пистата със своя Форс Индия, като състезанието за него приключи още в този момент. На повторенията в последствие се видя, че Ди Реста е осъществил фаталния за него контакт с Ромен Грожан, като не за първи път французинът участваше в подобен инцидент през настоящия сезон.

 

След 5 обиколки Фелипе Маса даде най-добро време на пистата и дръпна с 0.6 секунди пред петия Себастиян Фетел, докато Люис Хамилтън се оплака на своя екип, че не намира достатъчно скорост в своя МакЛарън. Междувременно Марк Уебър изостана на 1.3 секунди зад лидера Фернандо Алонсо, докато трети продължаваше да се движи Михаел Шумахер.


Атаките на Фелипе Маса дадоха резултат и след 12 обиколки бразилецът се изкачи на трета позиция във временното класиране, успявайки да задмине Михаел Шумахер. Междувременно Себастиян Фетел бе първият пилот от лидерите, който спря в бокса на своя тим. Малко след това упражнението повтори и Шумахер, а Серхио Перес напусна състезанието след фатален контакт с Пастор Малдонадо. Венецуелецът се размина единствено с поражения по машината си.


След 14 обиколки за смяна на гуми спряха Фелипе Маса и Кими Райконен, докато в същото време Дженсън Бътън успя да напредне до 8-а позиция в колоната. По време на обиколка №16 за смяна спря и лидерът Фернандо Алонсо, който продължи да залага на твърдите гуми. Големият победител след първите спирания пък бе световният шампион Себастиян Фетел, който съумя да заеме позиция пред Фелипе Маса и Михаел Шумахер, нареждайки се четвърти.


По това време Люис Хамилтън все още не бе спирал в бокса на МакЛарън, което му позволи да оглави колоната за кратък период от време. Статуквото се промени по време на обиколка №19, когато Фернандо Алонсо си върна лидерската позиция след интригуващ дуел с британеца. В този момент преднината на испанеца пред втория достигна 4 секунди, а Хамилтън се подготви за първа смяна на гумите.

 

 


След 23 обиколки на "Силвърстоун" преднината на Фернандо Алонсо пред втория Марк Уебър бе фиксирана на 5 секунди, докато третият Себастиян Фетел изоставаше на допълнителни 3.4 секунди. Разочароващо се развиваха събитията за седемкратния световен шампион Михаел Шумахер, който стартира от трета позиция, но вече бе едва седми.


В следващите няколко обиколки преднината на испанеца започна да се увеличава, докато Себастиян Фетел се доближаваше до своя съотборник на второто място. Междувременно Люис Хамилтън отново се отби в бокса и получи наставления, че не му предстоят повече спирания, като британецът трябваше да завърши оставащите 22 обиколки с настоящия си сет от гуми.

 

Двадесет обиколки преди края зрителите на "Силвърстоун" станаха свидетели на британски дуел за 10-ото място, по време на който Люис Хамилтън изпревари съотборника си в МакЛарън Дженсън Бътън. В края на същата обиколка Бътън също спря за смяна на гумите, а Ромен Грожан се залепи зад Хамилтън, очевидно разполагайки с повече бързина за момента.


В челото преднината на Фернандо Алонсо пред Марк Уебър бе 5.4 секунди след 34 обиколки, докато Себастиян Фетел се нареди пети след ново спиране в бокса. Малко след това гумите си смени и Марк Уебър, което позволи на двете Ферари-та да окупират поне временно първите две места в колоната. След излизането си от бокса Уебър демонстрира впечатляваща скорост, но австралиецът все още имаше трудна задача да съкрати изоставането си от лидера. Самият Алонсо го очакваше още едно спиране, като испанецът трябваше да завърши състезанието със сет от меките гуми.

 

Последното си спиране в бокса Фернандо Алонсо осъществи 14 обиколки преди края, по-рано от очакванията на някои. Междувременно Камуи Кобаяши налетя със своя болид върху очакващите го механици на Заубер, не успявайки да установи нужния контрол над машината си. Няколко от тях бяха ударени, а за един останаха съмнения за сериозна контузия.


Дванадесет обиколки преди края Марк Уебър съкрати преднината на Алонсо с половин секунда, а малко по-късно "стопи" и още шест десети, намалявайки пасива си на 3.5 секунди. Фелипе Маса от своя страна продължи да се доближава да първи подиум за годината, доближавайки се до третия Себастиян Фетел.


След 45 обиколки Марк Уебър продължи да лети по пистата, съкращавайки аванса на лидера на 2.2 секунди. Скоро австралиецът щеше да има възможност и да използва своята DRS система, докато същевременно Фетел отговори на натиска на Маса, съумявайки да си възвърне от позагубената преднина пред бразилеца.


Обиколки преди края събитията на "Силвърстоун" приближаваха сензационен завършек, имайки предвид, че от преднината на Фернандо Алонсо пред Марк Уебър остана едва половин секунда. Развръзката настъпи по време на 49-ата обиколка, когато усилията на австралиеца най-сетне дадоха резултат, а Уебър задмина Алонсо и оглави колоната, не допускайки грешки до края.