Ейдриън Нюи не смее да определи Ред Бул за фаворит през 2012

снимка: Getty Images

Главният технически директор на Ред Бул Ейдриън Нюи, който е основният дизайнер на болидите, донесли световните титли на Себастиян Фетел, се изказа предпазливо за очакванията си за новия сезон.

 

Нюи направи революция в колите на „червените бикове" и благодарение на него миналата година Фетел беше абсолютен хегемон на пистата. През 2012-та обаче едно от основните оръжия на шампионите - аеродинамиката - вероятно няма да бъде такъв фактор в представянето им.

 

Според Нюи фундаменталните промени в правилника на ФИА ще се отразят сериозно на новия болид RB8, който днес за първи път бе подкаран от Марк Уебър по време на предсезонните тестове в Херес.

 

„Може и да изоставаме от конкуренцията, доколкото ми е известно", коментира Нюи, цитиран от AUTOSPORT. "Знаем какво сме постигнали през зимната пауза, но промените в правилата са радикални и много важни.

 

Няма да имаме обдухване, твърдост на предното крило и други неща, така че е невъзможно да кажа как ще се представим."

 

Според Нюи няма как да се компенсира ефектът, който носеха обдухваните газове и който през новия сезон ще бъде загубен. Отборът прави всичко възможно, за да се адаптира към промените.

 

„Когато забраниха двойните дифузьори в края на 2010-та година, можехме да почерпим позитиви от обдухването на газове. Засега обаче не сме открили начин, по който да компенсираме липсата им, макар да предстоят обновявания по болида.

 

Няма някаква революционна идея, която да замести въпросните газове. Просто трябва да си изясним какво се изисква от колата, когато вече няма обдухване."

 

На носа на новия болид RB8 имаше слот, чието предназначение не бе известно до днес и което провокира спекулации, че Ред Бул са измислили иновация, за да трупат аеродинамична мощ по алтернативен начин.

 

„Този слот е просто за охлаждане на пилота", обясни Нюи, за да потуши слуховете. „Обикновено той се поставя в предната част на носа, но го преместихме малко по-назад, защото самият нос изглежда различно.

 

Срамно е, че пренебрегнахме естетиката на тази част от болида, но трябваше да направим всичко възможно за постигане на оптимално представяне на пистата. Това е по-важно от външния вид на колата", завърши Нюи.