Две DRS зони в Гран при на Индия

Гран при на Индия ще бъде едва второто състезание във Формула 1 с две независими една от друга зони за активиране на подвижното задно крило. „Буд Интернешънъл" така или иначе предлага достатъчно много места за изпреварване и не е чудно, че ФИА е взела решение да се възползва от потенциала на пистата.

 

Първата DRS зона започва на 36 метра преди стартфиналната права, точно на изхода от завой 15. Естествено, зоната за засичане на разстоянието между двата болида се намира преди него.

 

Втората зона за употреба на подвижно задно крило е на дългата права между завоите 3 и 4, което е и най-дългото право място на трасето. На предхождащия гребен има зона за засичане, а активирането е възможно на 510-ия метър от правата.

 

ФИА реши да въвежда по две DRS зони на всяка писта, която ги разрешава от Гран при на Канада нататък, като на трасето в Монреал и Валенсия ги видяхме за първи път, след това и в Япония. Те обаче бяха свързани помежду си с една-единствена зона за изчисляване на разстоянието между колите.

 

За първи път независими DRS зони бяха определени за Гран при на Италия.