От Рено отхвърлиха всякакви варианти за завръщане във Формула 1 под ролята на конструктори, потвърждавайки, че автомобилният гигант се чувства напълно добре в ролята си на доставчик на двигатели на няколко тима в спорта. Това потвърди изпълнителният директор на компанията Карлос Гон, говорейки пред малка група от репортери по време на Гран при на Индия.
Въпреки, че и в момента има отбор във Формула 1, състезаващ се под името Рено, френската компания продаде своя дял акции от бившите световни шампиони на базираната в Люксембург Genii Capital. От своя страна отборът, който и днес се състезава с двигатели на Рено, вече получи съдебно разрешение да се състезава под името Лотус през следващия сезон.
"Чувствам се далеч по-комфортно със стратегията, която следваме в момента. През следващия сезон Рено ще доставя двигатели на четири отбора във Формула 1", довери Гон.
"За производител на автомобили, да играем ролята, която играем в момента, осигурявайки двигатели и технологии на различни отбори, е в по-голяма линия с устойчивостта на нашето име", добави той.
Рено триумфира със световната титла във Формула 1 през 2005 и 2006, когато Фернандо Алонсо стъпи на два пъти на върха. В последствие обаче се стигна и до един от най-сериозните скандали в историята на спорта, след като стана ясно, че бразилският пилот Нелсиньо Пикет е бил инструктиран да катастрофира нарочно по време на Гран при на Сингапур през 2008, за да помогне на своя съотборник да достигне до победата.
В последствие Рено бе наказан с доживотна забрана за участие във Формула 1, която в последствие бе отменена, а тогавашният бос на тима Флавио Бриаторе също отнесе подобна санкция. Попитан от "Ройтерс", дали дните като конструктор на Рено окончателно са свършили, Гон довери, че "нищо не продължава вечно", но най-навярно ще бъде така "в следващите от три до пет години".
Понастоящем Рено осигурява с доставка на двигатели отборите на Ред Бул, Лотус Рено и Тийм Лотус, като от следващия сезон от услугите на на френската компания ще се възползва и Уилямс.
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ