Директорът на Пирели: Направихме Формула 1 по-пикантна

снимка: motorcyclenews.com

Директорът на Пирели за моторните спортове Пол Хембри направи положителна равносметка на изминалия първи сезон за компанията в ролята ѝ на доставчик на гуми за Формула 1. Той допълни, че се надява да бъде пожънат дори по-сериозен успех през 2012-та година, когато отборите ще бъдат по-опитни в използването си на марката Пирели.

 

Италианската компания провокира повече спирания в бокса с изобретяването си на нов вид гуми, които се изхабяват след определено време и в това си състояние правят болида невъзможен за каране.

 

„Искаха от нас да вкараме нещо ново в спорта през 2011-та година и мисля, че се справихме наистина перфектно", каза Хембри за Sky Sports, който ще предава всички състезания на живо от новия сезон.

 

„Предизвикателството към нас беше да правим гуми, които се износват сравнително бързо, но и такива, които са по-издръжливи, за да можем да принуждаваме отборите да прибягват по-често до спирания в бокса."

 

„Странното е, че в началото на 2011-та хората ни упрекваха, че сме предприели прекалено агресивен подход в изобретяването на новите гуми, а в края - че сме много консервативни. Истината е, че феновете искаха още по-меки компоненти в последните кръгове, след като отборите се научиха да оптимизират комплектите си."

 

„Този факт ни кара да мислим, че трябва да бъдем дори по-агресивни през 2012-та година, за да продължим да поставяме изненади. Променили сме изцяло основните три вида - меки, медиум и твърди, като междинните консистенции ще предлагат по-малка разлика в представянето, което пък ще доведе до по-добри стратегии."

 

„Не знаем още какви ще бъдат новите болиди, разбира се, това ще се разбере чак на тестовете в Херес. Предполагаме, че заради забраната за обдухващите дифузьори, скоростта при влизане в завой ще бъде по-малка, но никога не можем да бъдем сигурни."

 

„Направили сме промени и в насока на остатъците от гумите, които полепват по пистата, когато комплектите почват да се износват. Надяваме се през 2012-та година вече да няма толкова много парченца по трасето, защото в Малайзия може би видяхме най-добрия пример за негативите от подобен ефект."

 

„Ще продължим да работим във всички сфери, за да се опитаме да направим още подобрения. Надяваме се и пре 2012-та да оправдаем очакванията на феновете и да направим Формула 1 още по-вълнуваща", завърши Пол Хембри.