Пилотът на Мерцедес Нико Розберг постигна втора победа в кариерата си и първа за сезона, след като днес германецът спечели състезанието за Голямата награда на Монако във Формула 1. Той стартира надпреварата от първа позиция в стартовата решетка, а за разлика от състезанията в Бахрейн и Барселона, този път довърши започнатото и остана над всички.
Втори зад германеца се нареди световният шампион Себастиан Фетел с Ред Бул, а място на подиума завоюва и Марк Уебър. Другият пилот на Мерцедес Люис Хамилтън завърши четвърти, след като британецът до голяма степен бе ощетен от появата на кола на сигурността на трасето. Пета и шеста позиция в крайното класиране заеха съответно Адриан Сутил и Дженсън Бътън, докато Фернандо Алонсо завърши едва седми. Жан-Ерик Верн, Пол ди Реста и Кими Райконен допълниха първите десет.
Един от фаворитите за шампионската титла Кими Райконен остана със само една точка днес, след като финландецът пострада в следствие на сблъсък с пилота на МакЛарън Серхио Перес, който изобщо не завърши състезанието. „Айс Мен" трябваше да спре в бокса за корекции по болида, което и му коства повече точки днес.
Победата на Нико Розберг пък се оказа историческа. Германецът се превърна в първият пилот до този момент, който успява да спечели състезанието в Монте Карло, след като това вече е сторил и баща му. Кеке Розберг грабна победата в Княжеството преди точно 30 години, правейки го с болид на Уилямс, а днес неговият син успя да повтори постижението му.
Така Себастиан Фетел остава лидер във временното класиране на Формула 1, увеличавайки аванса си пред втория Кими Райконен на 21 точки. Фернандо Алонсо е трети с 29 пункта зад лидера, докато Люис Хамилтън и Марк Уебър допълват първата петица в таблицата. Победителят в Монте Карло Нико Розберг е вече шести с актив от 47 точки, но твърде назад от челото.
Двата болида на Мерцедес, начело с Нико Розберг, отново заеха челни места във вчерашната квалификация, докато асовете на Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър стартираха от съответно трета и четвърта позиция. Пети на стартовата решетка застана Кими Райконен, докато за съжаление на всички фенове на Скудерия Ферари, Фернандо Алонсо бе длъжен да започне състезанието от едва шесто място на решетката.
Още на самия старт Себастиан Фетел и Марк Уебър опитаха да атакуват двата Мерцедес-а, които макар и трудно, успяха да задържат позициите си. Нико Розберг остана начело на колоната, докато съотборникът му Люис Хамилтън зае позиция пред двата Ред Бул-а. Инциденти на старта също не липсваха, като няколко пилоти понесоха сериозни поражения в следствие на удари. Гийдо ван дер Гарде и Пастор Малдонадо бяха принудени да се отбият в бокса, за да бъдат нанесени корекции по машините им.
В първите обиколки се оформи борба между Люис Хамилтън и Себастиан Фетел за второто място, което позволяваше на Нико Розберг да се чувства по-комфортно на лидерската позиция, отделяйки достатъчно внимание на състоянието на гумите си. Зад тях промяна в подреждането нямаше, като Марк Уебър се движеше четвърти, Кими Райконен - пети, а двукратният световен шампион Фернандо Алонсо - шести.
По това време се стигна и до нов любопитен момент между двамата съотборници от МакЛарън - Дженсън Бътън и Серхио Перес. Британецът отново се оплака по радиото от своя нов съотборник, който пресече напряко шикана и си навлече гнева на Бътън. Болидът на Шарлс Пик пък се запали около ауспуха, което обаче не доведе до нещо повече от жълт флаг на пистата.
Дванадесет обиколки след началото на състезанието, Дженсън Бътън забеляза, че скоростта на Фернандо Алонсо не достига оптималните си нива, което му даде предпоставки да атакува испанеца за шестата позиция. В челото пък промени нямаше, като Нико Розберг продължаваше да води колоната, докато Люис Хамилтън се движеше пред двата Ред Бул-а.
След 18 обиколки Нико Розберг успя да увеличи преднината си пред втория Хамилтън на две секунди, докато същевременно продължаваше да полага отлична грижа за гумите си. Нов удар пък понесе пилотът на Уилямс Пастор Малдонадо, който отново съсипа предното крило на своя болид.
Марк Уебър, Кими Райконен и Фернандо Алонсо се изредиха за смяна на гуми, като „Айс Мен" успя да изпревари испанеца при излизането на последния от боксовете. Фелипе Маса пък отново потроши своето Ферари на същия завой №1, който вчера го изхвърли от участие в квалификацията. И този път предните гуми на бразилеца блокираха по идентичен начин от вчера, което сложи край на състезанието на Маса.
Инцидентът с Фелипе Маса доведе до появата на кола за сигурност на пистата, докато самият Маса видимо чувстваше болки след инкасирания удар. Големият губещ от цялата ситуация се казваше Люис Хамилтън, който се озова на четвърта позиция в следствие на всичко станало.
В 39-ата обиколка колата за сигурност напусна трасето, което и даде нов ход на състезанието за Голямата награда на Монако. Люис Хамилтън светкавично опита атака спрямо Марк Уебър и евентуално вземане на третата позиция, но австралийският ветеран успя да отклони силната акция на британеца, която за малко не доведе до успех.
След 46 обиколки в Монте Карло бяха развени червени флагове и състезанието бе спряно, а причина за това бе изцяло потрошеният болид на Пастор Малдонадо, който се заби в бариерата в следствие на контакт с машината на Макс Чилтън. Болидите отново заеха места на стартовата решетка, изчаквайки момента на подновяване на състезанието.
След 50 обиколки Нико Розберг увеличи преднината си пред преследвача Себастиан Фетел на 1.4 секунди, докато Люис Хамилтън продължаваше да търси начини да изпревари намиращия се пред него Марк Уебър. Междувременно шестият в колоната Серхио Перес осъществи смела атака спрямо Кими Райконен, а след като и двамата пилоти бяха принудени да пресекат напряко шикана, позициите им останаха същите.
Двадесет и една обиколки преди края Фернандо Алонсо загуби и седмата си позиция във временното класиране, бивайки изпреварен от пилота на Форс Индия Адриан Сутил. Междувременно лидерът Нико Розберг продължи да увеличава аванса си пред Себастиан Фетел, като преднината на германеца пред неговия сънародник достигна вече 3.1 секунди. Марк Уебър продължаваше да се движи в зоната на подиума, държейки зад себе си Люис Хамилтън.
Скоро след това отново се стигна до поява на кола на сигурността, а виновник за това бе пилотът на Лотус Ромейн Грожан. Французинът безотговорно заби болида си в този на Даниел Рикардо, което и за втори път доведе до излизането на сейфти кар на трасето.
Малко преди края се стигна до неприятен момент за Серхио Перес и Кими Райконен, чийто болиди пострадаха при директен сблъсък. Мексиканецът се опита да вземе позицията на „Айс Мен", който го затвори по възможно най-агресивния начин. Това доведе до сериозни последствия за Райконен, който бе принуден да се прибере в бокса, наглед лишавайки се от място в зоната на точките за първи път от над 20 състезания насам. Фернандо Алонсо пък загуби шестото си място в колоната, отстъпвайки го на Дженсън Бътън след добра маневра на британеца.
До края на състезанието големи промени в класирането нямаше, а макар и трудно, Кими Райконен все пак успя заеме 10-о място в крайното класиране, спазвайки традицията да печели неизменно точки в последно време.
Етикети:България
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ