Барселона е най-сериозният тест за подвижното задно крило

галерия:

Седемкратният световен шампион Михаел Шумахер, победителят от 2008-ма година Люис Хамилтън и един от ветераните във Формула 1 Ярно Трули изразиха мнението си, че Гран При на Каталуния ще се окаже най-сериозният тест за възможностите на подвижното задно крило.

 

Системата DRS, която позволява на пилотите, стремящите се да изпреварят колегите си, да увеличат скоростта си значително, е едно от новите правила през този сезон. В комбинация с новите гуми на „Пирели", задното крило се превръща в основен коз, ако двата компонента бъдат комбинирани находчиво. В Турция се видя как по-износените гуми нямат никакъв шанс срещу активирано подвижно задно крило и там изпреварванията бяха много.

 

По принцип в Барселона в последните години зрителите не са свикнали да гледат много размени на позиции и точно този факт притеснява пилота на МакЛарън Люис Хамилтън.

 

„Ще бъде интересно да видим дали DRS ще окаже влияние на състезанието. Обикновено е много трудно да се осъществи изпреварване на Каталуния, защото най-удобното място е първият завой, а той е прекалено бърз. Сложно е да се позиционираш достатъчно добре до другия пилот, за да го атакуваш", сподели Хамилтън.

 

„В Китай и Турция се възползвахме максимално от задното крило, защото позволените зони за използването му там предхождаха части от пистата, на които не се развива голяма скорост по принцип. В Барселона е възможно да нямаме такъв комфорт", завърши британският пилот.

 

Състезателят на Лотус Ярно Трули се изказа оптимистично по въпроса: „Няма много шансове за изпреварване и ще видим дали DRS ще играе основна роля, както беше в Турция. Ако това се случи, писти като тази в Барселона ще станат по-привлекателни за феновете".

 

„Познаваме пистата в Каталуния много добре от тестовете, но ще е любопитно да видим ефекта от използване на KERS, DRS и новите гуми на „Пирели" на писта, която не позволява много смени на позиции", добави Михаел Шумахер.