В рубриката на Sporta.bg "Кариран флаг" ще направим анализ на представянето на победителя от всяко състезание в календара за 2013-та година.
Ще обърнем внимание на ключовите моменти от представянето на главния герой във всеки кръг от Кралските гонки.
Фернандо Алонсо триумфира за трети път в кариерата си пред родна публика в Испания и за втори път успя да покори пистата „Каталуния" в Барселона.
Блестящата стратегия с 4 спирания в бокса на Ферари, значително по-добрият болид на Скудерията и личните достойнства на Алонсо доведоха до неговата втора победа през 2013-та година, която му позволява отново да мечтае за титлата.
Самият Алонсо се прояви като успешен пророк, защото не се поколеба преди началото на Гран при на Испания да заяви, че е „време традициите да бъдат нарушени". И наистина за първи път от 1991-ва година в сухи условия състезанието на пистата „Каталуния" се печели от пилот, който не е стартирал на първа редица.
В предишните 22 надпревари в Барселона нито веднъж победителят не е започвал по-назад от 2-ро място на решетката. В 17 от случаите грабналият полпозишън пилот стига до най-високото място на подиума.
Благодарение на гумите на Пирели обаче Алонсо имаше възможност да се възползва от проблемите на Мерцедес и да окупира лидерската позиция. Най-сериозната битка на испанеца беше с непримиримия Кими Райконен, докато в Ред Бул признаха, че са нямали отговор на предизвикателството от страна на Алонсо.
За никого не е тайна, че Ферари избра оптимална стратегия с 4 спирания в бокса, но същото направи и Ред Бул, така че разковничето на успеха на испанеца не се крие единствено в гумите.
Дори при наличието на различни стратегии между Алонсо и Райконен този път Айсмен трябваше да приеме поражението и да се задоволи с втора позиция, защото пресече финала на повече от 9 секунди зад победителя.
Ключов за триумфа на Алонсо се оказа първият му питстоп, защото той го върна на пистата пред досегашния лидер Нико Розберг и основния му преследвач от началото Себастиан Фетел.
В 24-ата обиколка испанецът отново се прибра в бокса, с което позволи на Райконен да окупира върха, но сравнително бързо възстанови лидерството си, тъй като имаше по-свежи гуми.
Идеята на Стефано Доменикали беше животът на гумите да се използва максимално като се натрупва преднина, предвид и чистата писта пред водача, като в същото време се разчита на по-кратки стинтове и 4 питстопа.
Алонсо определено беше доволен от подобна тактика и изпълни плана блестящо, като показа на всички, че може да се грижи за гумите си не по-зле от пилотите, които обикновено се асоциират с подобни качества - Дженсън Бътън, Серхио Перес и донякъде Нико Розберг.
По отношение на интригата в самото състезание не може да се каже кой знае какво, защото реално Алонсо нямаше сериозна конкуренция и както повечето пилоти на пистата, се бореше единствено с гумите си.
Ако Алонсо не подобри представянето си в квалификациите обаче не е сигурно дали ще може да запише втори пореден успех, защото керванът на Формула 1 се насочва към Монако. На пистата там също полпозишън обикновено означава сигурна победа, но пък Пирели няма да променя гумите специално за трасето в Монте Карло.
След ценния успех в Барселона испанецът съкрати изоставането си от лидера в класирането при пилотите Себастиан Фетел на 17 точки - той има 72 и изостава с 13 спрямо втория в подреждането Кими Райконен.
Даниел Любомиров, Sporta.bg
Етикети:Етър
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ