Алонсо и Кими ще бъдат черешката на тортата през новия сезон

галерия:

снимка: Guliver/Getty Images

След като официално стана ясно, че Фелипе Маса напуска Ферари след 7 години в отбора, веднага почнаха спекулациите за това кой ще го замести.

 

Всъщност, те едва ли някога са спирали, но този път вече мястото е свободно, а апетити към пилотско място във водещ отбор има всеки един пилот, да не говорим, че мечтата на повечето е да се състезават за легендарния отбор на Скудерията.

 

Според пресата в Англия, сигурният заместник на Маса се казва Кими Райконен, като от BBC дори съобщиха, че договорът на финландеца ще бъде за една година, с опция за удължаване при добри резултати.

 

„Ледения" вече кара за Ферари 3 сезона, като спечели световната титла през 2007-ма година, но бе буквално изхвърлен през 2010-та, за да освободи място на Фернандо Алонсо.

 

Това караше критиците да смятат, че връщане на „Айсмен" при италианците е невъзможно, но самият той заяви, че не таи лоши чувства към „черните кончета". Така официалното назначение на Райконен се очаква да стане факт до дни.

 

Това би било доста интересен ход от страна на Ферари, които винаги са държали на стратегията с водещ пилот и такъв, който му помага, тоест със статут на втори пилот.

 

Такива за последно бяха Рубенс Барикело и Фелипе Маса, на които пред милиони зрители им бе нареждано да отстъпват позициите си в името на лидерите на отбора.

 

Сега обаче нещата няма да стоят по този начин, защото нито един измежду Алонсо и Райконен не би се задоволил с поддържаща роля. И двамата родени победители, и двамата световни шампиони, със съперничество помежду си през цялото им време във Формула 1.

 

 

Друг съществен факт е, че Райконен ще бъде в отбор с човека, заради който бе изгонен от Ферари - Фернандо Алонсо. Ясно е, че нито един от тях не би бил втора цигулка.

 

През сезон 2008 съотборници във Ферари бяха Маса и Райконен, като тогава Кими беше защитаващ титлата си световен шампион. По стечение на обстоятелствата обаче Фелипе бе този, който беше по-постоянен и се бореше за световната титла с пилота на Макларън Люис Хамилтън.

 

Тогава Райконен до последно отказваше да помага на Маса в борбата за титлата, като това се случи едва когато финландецът загуби и математически шансове да защити титлата си. По това време дори се стигна до пререкания между пилотите на Скудерията, като Маса изрази съмнение в отборния дух на Кими.

 

 

По същия начин Фернандо Алонсо се изпокара с шефовете в Макларън, когато през 2007-ма година испанецът подписа със „сребърните стрели", а за съотборник имаше абсолютния дебютант тогава Люис Хамилтън. След страхотни скандали за това кой е пилот номер 1, кой номер 2 и кой на кого трябва да помага, Алонсо и Хамилтън загубиха Световната титла, а по-късно испанецът напусна британския отбор, като ги засипа с обиди.

 

Интересен коментар направи бившият пилот и сегашен коментатор на Sky Sports Мартин Брандъл, който заяви: „Мисля, че всички знаем каква би била реакцията на Кими, ако по радиото чуе думите „Фернандо е по-бърз от теб..." (препратка към скандалната заповед от отбора на Ферари към Фелипе Маса, с която му нареждат да пусне пред себе си Алонсо в Гран При на Германия 2010.

 

 

 

Явно взели си поука от изминалите сезони, от големия съперник на Ферари - Ред Бул, предпочетоха да не подписват с Кими, а с Даниел Рикардо, за да може Себастиан Фетел да бъде подпомаган от втория пилот, а не конкуриран за трона, както се опита да направи Марк Уебър.

 


Интересно е, че босът на Ферари Лука Ди Монтедземоло винаги се е придържал към правилото за водещ и подпомагащ пилот, но този път явно е решил да изневери на тактиката, която донесе на Ферари толкова титли. Определено обаче екип от звездни пилоти като Алонсо и Райконен би подпомогнал тежкото състояние на Ферари в шампионата при конструктурите в последните години.

 

При всички положения за зрителите ще бъде страхотно да наблюдават съперничеството между толкова големи пилоти, без факторът „различна кола" да влияе.

 

Димитър Делчев
Sporta.bg