Започна трибуналът на ФИА за аферата "Тест-гейт" с Мерцедес и Пирели

снимка: БТА

Управленческото тяло на Формула 1 ФИА свика първия си Международен трибунал, за да разясни дали екипът от Кралските гонки Мерцедес е нарушил правилата с извършването на 3-дневен тест с гуми на Пирели след Гран при на Испания.

 

Sporta.bg уточнява, че информацията за въпросните тестове на Мерцедес се появиха буквално часове преди началото на Гран при на Монако и поради тази причина обвиха в облаци първата победа за сезона на Нико Розберг и „сребърните стрели" в Княжеството.

 

Казусът е следният - отборният директор на Мерцедес Рос Браун поема пълната отговорност за провеждането на тестовете и твърди, че ФИА е дала разрешение за тях, защото те са извършени изцяло в полза на Пирели, а от екипа на „сребърните стрели" не са почерпили полезен опит, защото не са знаели какви гуми тестват.

 

От Ред Бул и Ферари обаче протестираха официално срещу действията на Мерцедес, защото правилникът на ФИА сочи съвсем ясно, че никой няма право да прави тестове по време на сезона с актуалния си болид.

 

Рос Браун контрира, че ФИА била дала разрешение Мерцедес да тества с колата за 2013-та година, защото от Пирели им обяснили, че в противен случай нямало да почерпят адекватна информация за поведението на гумите.

 

Цялата афера беше наречена от медиите "Тест-гейт" и напоследък привлича повече внимание отколкото самите състезания.

 

Браун винаги е отхвърлял твърденията, че той и пилотите му Люис Хамилтън и Нико Розберг са „разбрали" нещо повече за гумите след тестовете. Марк Хауърд, говорейки от името на ФИА, недвусмислено посочи, че няма никакво съмнение в бенефитите за Мерцедес от проведените 1000-километрови тестове с гумите на Пирели.

 

Някои бивши светила във Формула 1 като Деймън Хил, Ален Прост и Дейвид Култард също нямат съмнение в ползата от тестовете от чисто пилотска гледна точка.

 

„За един пилот това е много полезно, защото може да си прави експерименти с карането, без да се притеснява, че евентуална грешка или „заключване" на гумите в даден момент ще му коства място в класирането.

 

Така че всякакви твърдения, че Мерцедес не е почерпил полезен опит от тестовете, са несериозни", коментираха Култард и Хил.