5 реплики от Формула 1, които никога няма да чуем

галерия:

снимка: Guliver/Getty Images

Сезон 2013 приближава, адреналинът се покачва, гумите се загряват, пилотите се концентрират.

 

Инженерите доизчисляват, директорите съблюдават, пистата се разчиства и решетката се запълва.

 

Загряващата обиколка приключва, главните герои заемат места, Чарли Уайтинг бди от кабината, светлините угасват.

 

Начало!

 

Преди вълнуващия старт на Гран при на Австралия на „Мелбърн Парк" да вдигне завесите на новата кампания в Кралските гонки Sporta.bg ще ви представи любопитен подбор от реплики, които никога няма да чуем.

 

Къде за жалост, къде за щастие, във Формула 1 има неписани правила, които не се нарушават, както и йерархия, която остава непокътната с времето.

 

Ето ги нашите крилати фрази, които само най-наивните могат да очакват да чуят по време на сезона.

 

1. Фелипе е по-бърз от теб

 

Адресатът на това съобщение е Фернандо Алонсо, лидерът на Ферари. Към средата на сезона Скудерията е успяла да докаже превъзходството си спрямо Ред Бул и МакЛарън, а Алонсо и Маса са сред главните претенденти за титлата.

 

Маса обаче има известно предимство пред колегата си в класирането преди Гран при на Германия, когато в 45-ата обиколка състезателният инженер на Алонсо Андреа Стела поема нещата в свои ръце.

 

 

„Фелипе е по-бърз от теб. Потвърждаваш ли, че си разбрал съобщението?", се чува в радиото на Алонсо.

 

Испанецът постепенно забавя темпото и пуска пред себе си Маса, който излиза на първо място, печели победа в Германия и по-късно през 2013-та триумфира с титлата.

 

2. България е важна дестинация за Формула 1


Автор на фразата е притежателят на рекламните права и най-влиятелен човек в спорта Бърни Екълстоун.

 

 

Той най-накрая е съзрял огромния пазарен дял, който Формула 1 има в страната ни и е сигурен, че България е по-добра географска точка за Гран при през 2014-та година от Русия и САЩ.

 

Арабски шейхове моментално се възползват от възможността да финансират и подарят чисто нова писта за Формула 1 и така от следващата година в календара на Кралските гонки влиза Гран при на Троян.

 

3. Марк и Себ имат еднакви шансове да се борят за титлата

 


Думите са на отборния директор на Ред Бул Крисчън Хорнър, който за пореден път е принуден да обяснява на репортерите огромното значение за тима на Марк Уебър.

 

Причината е, че австралийският пилот има допълнителна клауза в договора си за 2013-та година. Задължен е да предоставя всякакви части от болида си на своя немски съотборник, както и да му дарява кръв и органи при нужда.

 

„Себ е още млад и не е толкова опитен колкото Марк. Затова Марк трябва да се грижи като орлица за съотборника си, но иначе той е щастлив от тази своя роля и сам предложи една клауза - ако случайно спечели състезание, точките му да се причислят към тези на Фетел", обясни още Хорнър.

 

4. Кими с удоволствие ще ви даде интервю

 


Думите са на ПР-ът на Кими Райконен и Лотус повод на заявка за интервю от страна на Sky Sports, който притежава ексклузивните права за телевизионно и онлайн излъчване на Формула 1 на територията на Великобритания.

 

Разговорът между репортера на Sky Sports и Кими продължава повече от 2 часа, като финландският пилот черпи представителя на медиите със сладолед за разхлаждане преди това.

 

Кими е изключително експресивен и не престава да бъбри за пикантни подробности около почивката си през лятото, както и за бъдещите си планове след Формула 1. Накрая Айсмен се снима за спомен с оператора и репортера, а в края на интервюто започва сам да си задава въпроси и да си отговаря.

 

5. Люис дойде при нас за парите

 

Отборният директор на Мерцедес Рос Браун за пореден път подчертава и разкрива истинските подбуди за Люис Хамилтън и раздялата му с МакЛарън.

 

Британският отбор просто върви към разпадане и не може да осигурява достатъчно финанси за фабриката си във Формула 1, като остава да се бори с Кейтъръм и Маруся за 9-тото място при конструкторите.

 

Хамилтън е предвидил подобно развитие на нещата и много хитро е подписал с Мерцедес, защото германският екип може да му осигури достатъчно бърз болид, за да спре хегемонията на Нико Розберг в рамките на отбора.

 

„Заплатата на Люис е към 90 милиона, но съм сигурен, че и да беше 300 евро, той пак щеше да дойде при нас, защото знаеше какво предизвикателство означава да завършиш сезона пред Розберг в класирането", допълва Браун.