УЕФА дава полезни съвети на феновете за Евро 2012

снимка: Булфото

Днес европейският комисар по въпросите на здравеопазването и защитата на потребителите Джон Дали и президентът на УЕФА Мишел Платини започват съвместна информационна кампания на ЕС и УЕФА за предоставяне на съвети на футболните привърженици, които ще присъстват на европейското първенство по футбол ЕВРО 2012, предаде БТА.

 

От днес от интернет страницата на УЕФА за ЕВРО 2012, а и чрез много други уебсайтове, включително на Европейските потребителски центрове, има достъп до уебсайт, който предлага съвети за това как да се подготвите за вашето пътуване и какво да направите, ако като потребители срещнете проблеми, когато се намирате в Полша или се завръщате от там Службите на центъра за връзка "Европа директно" ще отговорят на 23-те езика на ЕС на всяко онлайн запитване относно общите права на потребителите в ЕС, а полската организация на потребителите "Federacja Konsumentow" ще открие информационна телефонна линия на английски език, чрез която ще се предоставят правни съвети на потребителите, които се сблъскат с проблеми, докато са в Полша.

 

За улеснение на запалянковците в по-известните хотели ще бъдат поставени плакати с информация за тези услуги. Европейският комисар Дали заяви: "Знам, че любителите на футбола са съсредоточени изцяло върху представянето на любимия им отбор на европейското първенство. Това прави още по-важна задачата да гарантираме, че нищо няма да попречи на забавлението! Футболните привърженици могат да се запознаят с някои практически съвети за това как да постъпят, ако в качеството си на потребители срещнат проблеми, като например закъснели полети, загубен багаж или хотелски услуги, които не отговарят на условията, обявени в информационните брошури, когато са направили своята резервация".

 

Президентът на УЕФА Мишел Платини каза: "Радвам се, че УЕФА и Европейската комисия за пореден път си сътрудничиха при осигуряването на практически напътствия и съдействие за потребителите. Тази инициатива ще помогне на футболните привърженици от всички страни да се наслаждават на престоя си в Полша и Украйна".

 

Информационна телефонна линия

 

Телефонната линия на потребителя ще бъде отворена за обаждания от 1 юни до 31 юли 2012 г., за да отговори на всички свързани с потребителите въпроси на футболните привърженици по време на престоя им в Полша.

 

Информационната линия ще се управлява от Полската федерация на потребителите (Federacja Konsumentow) с финансовата подкрепа на Службата за конкуренция и защита на потребителите в Полша и Европейската комисия. Чрез линията ще се предоставят правни съвети за разрешаването на конкретни случаи в Полша.

 

Безплатна телефонна линия на потребителя: 800 007 707 (при обаждане от стационарна линия от Полша или от мобилен телефон на полски мобилни оператори)

 

Телефонна линия на потребителя: + 48 228 27 5474 (при обаждане от мобилни телефони на чуждестранни оператори. Важат нормалните тарифи, включително таксите за роуминг).

 

Освен това центровете "Европа директно" ще съдействат при предлагането на тази услуга чрез своите възможности за работа на всички 23 езика на ЕС при предоставянето на отговор на зададените въпроси. Най-често задаваните въпроси за правата на потребителите варират от питания относно сумата, на която имате право, ако полетът ви е отменен, до запитвания за това как да постъпите, ако закупеният от вас продукт е дефектен, ако ви се наложи да отидете на лекар или какъв документ ви е нужен, за да пътувате до Украйна.

 

Онлайн формуляр за съдействие

 

Можете да се свържете с "Европа директно", като използвате информационната онлайн услуга, която се предоставя на 23-те езика на ЕС. Чрез нея ще получите отговор в рамките на средно 3 работни дни на общи запитвания относно всякакви въпроси, свързани с ЕС, а ако е необходимо, молбата ви ще бъде препратена на компетентните служби, които могат да окажат съдействие.

 

Допълнителна информация

 

Кампанията на ЕС и УЕФА се провежда с подкрепата на мрежата от 29-те европейски потребителски центъра (ECC-Net). ЕCC-Net може да осигури на футболните привърженици напътствия по свързани с потребителите въпроси както преди тръгването на път, така и след завръщането им в родните страни чрез допълнителна подкрепа, като осъществи контакт с конкретни фирми, например или окаже съдействие във връзка с подадена жалба.

 

Такива центрове има във всяка една от държавите от ЕС, а също и в Норвегия и Исландия, но в Украйна няма Европейски потребителски център. При сериозен проблем обаче на гражданите на ЕС, които пътуват извън границите на Съюза, се осигурява консулска закрила от консулството на държавата, на която са граждани, или от която и да е друга държава от ЕС.

 

До 4 млн. футболни запалянковци се очаква да пътуват за първенството и да гледат мачовете както на стадионите, така и на големи екрани в специално създадените зони за любителите на футбола. Първият мач ще се състои на 8 юни във Варшава. Финалът е планиран за 1 юли в Киев.