Световният елит пропуска рали Сливен

Нито един от лидерите в генералното класиране на Интерконтинентал Рали Челиндж (IRC) няма да стартира в българския кръг от надпреварата.

 

Днес вечерта със суперспециален етап в парка край стадион Хаджи Димитър се открива тридневната надпревара в Сливенския балкан, в която надеждите на феновете да видят шампиона от 2011 г. Андреас Микелсен (Норв, 136 т.) или някои от следващите го двама пилоти - Юха Ханинен (Фин, 93) и Ян Копецки (Чех, 83), останаха напразни.

 

Причината е, че българското състезание е 11-и кръг от шампионата, до края остават още две ралита - в Сан Ремо (12/13 октомври) и Кипър (2/3 ноември), като в кипърския старт спечелените точки се удвояват. Така всеки отбор предпочита да спести километража си до Сливен, а най-вероятно това ще стане и за италианския кръг, запазвайки шансовете и автомобилите за последната надпревара през ноември.

 

В същото време Мабанол Сливен Рали (43 заявени автомобила) е сред състезанията с най-много регистрирани участници. Друг е въпросът, че тук количеството трябва да компенсира качеството на участниците. Все пак от днес до неделя в България най-малкото ще бъдат затегнати възлите в две от категориите на IRC.

 

Вторият, третият и четвъртият в подреждането на серийните автомобили - Робер Консани (Фр, Рено Меган, 72 т.) и Марко Тмпестини (Ит, Субару Импреза R4, 63) и Влад Козма (Ситроен С2 R2 Макс, 33 т.) ще се пробват да преминат напред в подреждането.

 

Отделно Консани, който е втори (75 т.) и в класирането на автомобилите с един задвижващ мост, ще се мъчи да прескочи временният лидер Хари Хънт (Вбр, 76), което ще бъде истинската интрига на сливенското рали. Регистрираните екипажи от чужбина са 17, сред които са и два тандема от Тайван - Чон/Пинг и Лин/Шен, които ще карат Рено Клио Спорт.

 

Нашите са представени от 24 автомобила, всички те регистрирани за класирането както на челинджа, така и за купата на ФИА за Източна Европа. Мабанол Сливен Рали, което в последния момент бе спасено от финансов колапс, благодарение на маслената фирма, е с обща дължина от 408.38 км, от които 197.32 км са включени в 13-те специални етапа.

 

Церемониалният старт е днес вечерта, когато през арката на стадион Хаджи Димитър, колоната ще премине пред публиката, преди да стартира в дългия 1.91-км суперспециален етап. Той за първи път бе възстановен миналата година, след като в продължение на повече от четвърт век не бе включван като част от ралито, след като в края на 70-те години състезателна Лада влезе във витрината на сливенската Мототехника.

 

В събота колоната потегля в 10 ч., за да бъдат преминати 9 скоростни етапа (131.93 км) и преход от 141.52 км. Първият автомобил се връща обратно в Сливен около 18 ч.