Рали Каталуня: Сордо и Себ убедително начело

снимка: cronometrocero.com

Заводските пилоти на Citroen Себастиен Льоб и Дани Сордо бяха безпогрешни в първия ден на рали „Каталуня" и се откъснаха на повече от половин минута пред третия Мико Хирвонен (Ford).
Дани Сордо, който в последните три издания на испанската класика е неизменно втори, стартира деня с четири етапни победи и натрупа пет секунди преднина спрямо своя съотборник. В последните две отсечки обаче Себ вдигна оборотите и на практика неутрализира аванса на испанеца, като разликата между двамата в края на деня бе 1,6 секунди.

 

„Денят мина добре за мен", коментира Дани на финала. „Себ започна да ме застига много бързо, но да видим какво ще се случи утре. По време на следобедните преминавания беше по-трудно, защото налягането в гумите се повиши и автомобилът започна да недозавива. Като цяло обаче съм доволен."

 

Льоб имаше проблеми с настройките на своя C4 WRC при сутрешните преминавания и също се оплакваше от сериозно недозавиване. След съответните корекции по време на обедния сервиз обаче, световният шампион, който изостава на пет точки спрямо Хирвонен в общото класиране, очевидно се чувстваше по-комфортно зад волана

 

„Много сме близо до първото място, а най-важното е, че не Мико е лидер", заяви Себ, който с оглед статута на претендент за шампионската титла без съмнение ще излезе начело, независимо от скоростта и желанието на Сордо да спечели пред собствена публика. „Имах проблеми с настройките сутринта и не бях уверене, но по време на следобедните преминавания автомобилът беше перфектен."

 

Мико Хирвонен изненада дори самия себе си в първата отсечка, където даде само с една секунда по-слабо време от това на лидера Сордо. Постепенно обаче температурите се повишиха, което явно не се отрази добре върху поведението на неговия автомобил. Лидерът в шампионата започна да изостава и в крайна сметка завърши на 34,2 секунди.

 

„Фокусирал съм се главно върху битката за титлата и се нуждая от второто място", коментира Мико, който в момента е с пет точки аванс спрямо Льоб в във временното класиране. „Ако завърша втори тук, на „Великобритания" ще ми е достатъчно и второто място. Ако съм трети обаче, разликата ще стане само една точка, но това не е проблем. Просто ще трябва да се подготвя за една истинска битка в Уелс. Ситуацията не е особено добра, но и денят не мина зле.

 

Петер Солберг, който в Испания дебютира със заводския C4 WRC версия 2008 година, се движи стабилно четвърти. Бившият световен шампион призна, че не натиска докрай и все още свиква с автомобила, но въпреки това се откъсна на 23,2 секунди пред петия Себастиен Ожие (Citroen Junior), който имаше проблеми със спирачките сутринта. Заводския пилот на Ford Яри-Мати Латвала е едва шести, като разликата спрямо него и малкия Себ е 13,8 секунди.