Рали Каталуня: Победа за Льоб и титла за Ситроен

снимка: guardian.co.uk

Себастиен Льоб и Дани Сордо спечелиха четвъртата двойна победа за Ситроен в рали Испания, като по този начин френският тим си гарантира титлата при производителите един кръг преди края на сезона. Заводският пилот на Форд Мико Хирвонен завърши трети, което позволи на Льоб да се доближи само на точка от него във временното класиране при пилотите.

 

Рали „Катауня" бе едно от най-скучните състезания през сезона, но и залогът бе прекалено голям, за да бъде различно. Себастиен Льоб и Дани Соро наложиха непосилно за останалите пилоти темпо в петък, като двамата се откъснаха още тогава на повече от половин минута пред третия Хирвонен. Същевременно интрига за първото място на практика нямаше, въпреки че Сордо демонстрира страхотно темпо в собственото си състезание. Оливие Кеснел просто бе инструктирал предварително своите пилоти, че победата е за борещият се за шеста поредна титла Льоб, а второто място - за неговия съотборник.

 

И двамата пилоти на Ситроен не поемаха никакви излишни рискове в последния трети ден, като в крайна сметка Льоб спечели първото си рали след „Аржентина" през май, а Дани Сордо завърши втори, на 12 секунди зад своя съотборник. Десетте точки за Себастиен на „Каталуня" завързаха допълнително интригата за шампионската титла, като кръг преди края на сезона Хирвонен е начело с аванс от една точка.

 

Мико изненада дори самия себе си в петъчната сутрин, когато поддържаше времена, сходни с тези на заводските пилоти в Citroen. С напредването на деня обаче, съответно и с покачването на температурите, темпото на финландеца падна, като той се оплакваше от сериозно недозавиване.

 

След шестте отсечки в петък Мико вече изоставаше с повече от половин минута и още тогава заяви, че ще кара на сигурно до края на надпреварата и ще атакува на калния макадам във Великобритания, където по традиция се чувства много по-комфортно. Разликата между него и Льоб, както вече споменахме, е само точка, което означава, че Хирвонен трябва да се бори единствено за победата, ако иска да спре французина по пътя към шестата му поредна титла.

 

Рали „Каталуня" бе дебютно състезание за Петер Солберг зад волана на Ситроен C4 WRC, спецификация 2008. Бившият световен шампион започна надпреварата предпазливо, признавайки че има нужда от известно време, за да свикне с автомобила. Постепенно обаче Солберг вдигна темпото, като в крайна сметка спечели четири етапа и четвъртото място.

 

Себастиен Ожие (Ситроен Джуниър) стартира тази сутрин с амбицията да се бори със Солберг, но още след втория етап трябваше да се откаже заради силните резултати на норвежеца.

 

 

Вторият пилот на Форд Яри-Мати Латвала не демонстрира по никакъв начин скоростта си в Испания и кара с една-единствена цел - да завърши. Поради тази причина финландецът остана на незавидната шеста позиция. Матю Уилсън (Стобарт Форд) финишира седми, докато неговият съотборник Хенинг Солберг трябваше да се задоволи с деветия резултат. Между тях място намери Федерико Вийагра.

 

Френският ветеран Дани Снобек с бившия заводски Пежо 307 WRC отново показа, че възрастта е без значение, когато си с бензин в кръвта и се пребори с Конрад Раутенбах (Ситроен Джуниър) за десетото място въпреки своите 63 години. Съотборникът на Раутенбах Евгени Новиков, който стартира отлично рали „Каталуня" и след първия ден се движеше седми, катастрофира вчера, но се включи отново надпреварата по системата „супер рали" тази сутрин. Още в първата отсечка днес обаче руснакът отново допусна грешка и отпадна.