Рали Астурия: Победа за Копецки, разочарование за Славов

снимка: ircseries.com

Ян Копецки (Шкода Фабия S2000) спечели рали „Астурия", девети кръг от IRC сериите и осми от Европейския рали шампионат. Крис Мийк (Пежо 207 S2000) неочаквано се пребори за второто място, а малшанс отне победата на Тодор Славов в европейския шампионат за автомобили с един двигателен мост.

 

Копецки стартира тази сутрин от трета позиция, но още в първата отсечка мина пред местната звезда Алберто Евиа (Шкода Фабия S2000). Единственото препятствие, което остана пред чеха, бе Джандоменико Басо (Абарт Гранде Пунто S2000), като за съжаление италианецът се предаде без битка. Трикратният победител в рали „България" се завъртя в третия етап за деня, същевременно получи повреда в скоростната кутия и изгуби цели седем минути.

 

След грешката на Басо Копецки остана без конкуренция и спечели втората си поредна победа в IRC въпреки смелите атаки на Евиа. По всичко изглеждаше, че чехът ще поведе и в общото класиране, тъй като лидерът в шампионата на пилотите Крис Мийк вчера сутринта спука гума и завърши деня едва седми с изоставане от три минути. Късметът обаче бе на страната на британеца днес.

 

След серия от добри времена, спукана гума за Евиа и 40 наказателни секунди за Никола Вуйо (Пежо 207 S2000), наложени му заради закъснението в последния сервиз, Мийк изненадващо се озова на втора позиция. По този начин пилотът на Peugeot Великобритания запази първото си място в шампионата на пилотите, но само на точка зад него е победителят от днешното състезание Ян Копецки.

 

Въпреки наказанието Вуйо се пребори за последното място на подиума, а неговият съотборник в екипа на Пежо Белгия Фреди Лоикс (Пежо 207 S2000) остана четвърти. Корадо Фонтана (Пежо 207 S2000) финишира пети в общото класиране, но този резултат бе достатъчен италианецът да спечели победата сред пилотите, регистрирани за Европейския рали шампионат.

 

Героят от вчера Алберто Евиа се движеше стабилно втори до предпоследния етап, дори имаше шанс да атакува Копецки, тъй като разликата между двамата бе 15 секунди, но именно на „Ла Нуева" спука гума и се смъкна на шеста позиция. Челната осмица допълниха Михал Соловов (Пежо 207 S2000) и Джандоменико Басо.

 

Българският представител в Испания Тодор Славов (Рено Клио R3 Maxi) направи едно от най-добрите си състезания този уикенд и две отсечки преди финала се движеше на прекрасната петнайсета позиция в общото класиране и четвърти в европейския шампионат, като победата му при автомобилите с две движещи колела бе в кърпа вързана. Счупено колело на предпоследния етап обаче извади варненеца от надпреварата и до голяма степен го лиши от възможността да се пребори с Антонин Тлустяк (Ситроен C2 S1600) за титлата в ERC 2WD.

 

След рали „Астурия" стана ясен и първият шампион в IRC сериите. Това е компанията Пежо, която спечели трета поредна титла при производителите благодарение на модела 207 S2000. Борбата при пилотите обаче става все по-заплетена, където само точка разделя лидера Мийк от втория Копецки. Дали британецът ще запази първото си място или Копецки ще продължи победната си серия, ще разберем след две седмици в класиката „Сан Ремо" (24-26 септември).