Българският екипаж Петър Ценков/Иван Маринов с Опел Антара се класира на престижното 11-то място на Рали Мароко 2012 в клас Т1.1 при автомобилите.
В 6-дневната надпревара машината на Ралирейд.БГ оцеля в тежките условия на предверието на Сахара и показа отлични показатели преди участието в най-престижната надпревара - Рали Дакар.
Рали Мароко 2012 се превърна във второто по големина рали-рейд състезание в света след Дакар. В тазгодишното издание се включиха 180 състезателни превозни средства - автомобили, бъгита, мотоциклети, АТВ машини и камиони.
Почти целият световен елит пристигна в югоизточната част на Мароко, за да проведе последна репетиция преди Дакар. Конкуренцията при автомобилите бе жестока при наличието на отбори като Monster Energy X Mini, Overdrive, Dakar X и много други тимове с многомилионен бюджет и практически неизчерпаем технически ресурс.
В тази конкуренция екипът на Петър Ценков свърши работата си професионално и всеотдайно, което е отразено и крайното класиране. Ценков и навигаторът му преминаха през безброй изпитания по време на 6-те етапа.
Затъване в коварните дюни на Мерзуга доведе до повреда в задната предавка на скоростната кутия на Антара-та.
Дори с тази повреда обаче екипажът бе сред 15-те най-бързи в скоростния преход от Ерфуд до Загора в третия ден, а в четвъртия постигна почти немислимото - завършен етап при над 120 км поле от дюни без задна предавка - изпитание, в което малцина биха посмели да се впуснат.
Повредата в скоростната кутия бе отстранена и в последните два дни Ценков и Маринов можеха да се съсредоточат изцяло върху битката в класирането.
Етикети:Волфсбург
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ