Себастиен Ожие спечели рали Австралия, но ще трябва да почака, преди да има правото да отвори шампионското шампанско в Световния рали шампионат (WRC).
29-годишният френски състезател триумфира за шести път през този сезон със своя Фолксваген и вече е само на 1 точка от това да стане недостижим на върха в генералното класиране в първенството.
Очакванията бяха математически Ожие да си осигури титлата още в Австралия, но най-близкият му съперник в класирането Тиери Ньовил с Форд по драматичен начин успя да завърши на второ място в Австралия.
Пилотът на Ситроен Мико Хирвонен изненадващо изпусна втората позиция, след като спука гума в последния етап днес, което позволи на Ньовил да пресече финала с второ време.
Именно това късно разместване в класирането попречи на Ожие да отпразнува още в Австралия първата си световна титла в Световния рали шампионат. За втори пореден път французинът не успява да си подсигури короната, след като в предишния кръг в Германия той напусна трасето след проблеми с окачването.
Той вероятно ще трябва да почака още три седмици, но пък ще има възможността да си осигури титлата на домашна почва в рали Франция.
"От моя отбор ми съобщиха още при пресичането на финалната линия, че съм изпуснал да спечеля шампионската титла с една точка, защото Мико е получил технически проблеми по време на състезанието. Това не е толкова важно.
По-важен е фактът, че направихме поредното си силно рали и смятахме, че това ще бъде достатъчно за титлата, но тя все още не е спечелена окончателно. Когато направиш подобно отлично състезание, очакваш работата да бъде свършена докрай.
Но и това ще стане скоро", каза Ожие след пресичането на финала., сподели победителят в Австралия, който спечели 18 от 22-та етапа на състезанието.
Ожие ще бъде първият шампион, различен от Себастиен Льоб, който доминираше със своя Ситроен между 2004-та и 2012-та, когато спечели 9 поредни титли. За първи път от 2003-та година, когато Петер Золберг бе коронясан, WRC ще има различен от Льоб господар.
Sporta.bg припомня, че Льоб реши да се състезава само в 4 кръга от Световния рали шампионат през 2013-та година, за да се съсредоточи върху други проекти. От следващия сезон той ще участва в Световния шампионат за туристически автомобили (WTCC).
Класиране в топ 3 при пилотите от рали Австралия:
1. Себастиан Ожие (Франция), Фолксваген Моторшпорт - 3:19.55.0 часа
2. Тиери Ньовил (Белгия), Катар Рали - 3:21.27.1
3. Мико Хирвонен (Финландия), Ситроен Абу Даби - 3:21.57.1
Класиране при пилотите след 10 от 13 състезания:
1. Себастиан Ожие (Франция), Фолксваген Моторшпорт - 212 точки
2. Тиери Ньовил (Белгия), Катар Рали - 129
3. Яри-Мати Латвала (Финландия), Фолксваген Моторшпорт - 110
4. Мико Хирвонен (Финландия), Ситроен Абу Даби - 103
Класиране при конструкторите след 10 от 13 състезания:
1. Фолксваген Моторшпорт - 262 точки
2. Ситроен Абу Даби - 236
3. Катар Рали - 127
Етикети:ЦСКА
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ