Четирима мъже и две дами спечелиха ВИП места за всички домакински мачове на любимия си футболен отбор до края на сезона.
Наградите са предоставени от футболните грандове ЦСКА, Левски и Локомотив (Пловдив) и техния здравен спонсор – Здравна организация „Аджъбадем“, като стимул за участие в анкета за проучване нивото на информираност и нагласите относно рака на простатата в България.
Шестимата късметлии са обявени на Фейсбук страницата на кампанията „Заедно срещу рака на простатата“.
Социалната кампания бе инициирана от „Аджъбадем“ и Асоциацията на пациентите с онкологични заболявания и приятели (АПОЗ) в отговор на тревожната статистика, според която ракът на простатата е втората по честота онкологична локализация при мъжете в България и трета като причина за смъртност.
1157 души попълниха въпросника през първата половина на ноември в МОЛ София, МОЛ Пловдив и Фейсбук.
60 на сто от тях признават че не знаят достатъчно за рака на простатата и биха искали да получат повече информация, а 1 на всеки 10 заявява, че изобщо не се интересува от тази тема. Любопитното в случая е, че броят на незаинтересованите е по-висок сред мъжете, отколкото сред жените – съответно 10.55% срещу 7.43%.
30 на сто от участниците в анкетата заявяват, че са достатъчно информирани за рака на простатата. Близо половината от тях обаче в отговорите си на следващите въпроси признават, че нямат представа кога се проявяват симптомите на това заболяване и доколко лечим е този вид рак.
Един на всеки десет мъже пък смята, че профилактичните прегледи за рак на простатата трябва да започнат след 60-годишна възраст.
Резултатите от анкетата предоставят тревожни данни относно нагласите към профилактичните прегледи у нас. 36.5% от анкетираните заявяват, че не си спомнят кога последно са били на профилактичен преглед, независимо какъв. 18.06% посочват, че са били на преглед преди повече от година, а 45.44% - през последната година. В същото време 80.36% от участниците в анкетата смятат, че е необходимо някои профилактични прегледи да станат задължителни чрез въвеждането на по-строга нормативна база.
Резултатите от анкетата още веднъж доказват необходимостта от поднасянето на системна и достъпна информация за рака на простатата, отбелязва д-р Васил Маргаритов, уролог и представител на „Аджъбадем“ в София.
Основни фактори за възникване на заболяването са напредването на възрастта и фамилната обремененост – рискът да развиете рак на простатата се повишава с до 15% при наличие на повече от един роднина с доказан рак на простатата, обяснява специалистът.
Заболяването обаче се регистрира и при 40-годишни мъже, както и при такива без роднини с онкологично заболяване. Освен това, симптомите на болестта обикновено се проявяват години след възникването му, когато възможностите за лечение са ограничени. Ето защо д-р Маргаритов препоръчва преглед при уролог веднъж годишно за всеки мъж над 45-годишна възраст, а при наличие на фамилна обремененост прегледите трябва да започнат още на 40 години.
Футболните отбори на ЦСКА, Левски и Локомотив (Пловдив) подкрепиха каузата за по-добра обществена информираност за рака на простатата, за да покажат, че истинските мъже са отговорни към своето здраве.
Лица на кампанията станаха водещи футболисти на трите клуба – Валентин Илиев (ЦСКА), Станислав Ангелов (Левски) и Мартин Камбуров (Локомотив Пловдив).
Етикети:А група | рак на простатата | Голдън Стейт
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ