Манчестър Юнайтед е най-скъпата футболна марка в света

снимка: БТА

Манчестър Юнайтед остава най-скъпата футболна марка в света, въпреки че през настоящия сезон остана без трофей. Пазарната цена на клуба е 672,9 милиона евро.

 

Според консултантската агенция Brand Finance тимът на сър Алекс Фъргюсън оглавява списъка от 50-те най-скъпо оценени клуба. Въпреки, че спечели титлата в Англия, Манчестър Сити е едва на осмо място, макар че се е придвижил с три позиции напред в сравнение с миналата година.

 

Байерн Мюнхен, който загуби финала на Шампионската лига от Челси в събота, също бележи голям растеж от 230,3 милиона евро и изпреварва Реал Мадрид на втората позиция.

 

Въпреки това анализатора на спортни марки Мат Ханигън предупреждава, че баварците трябва да предприемат сериозни действия, за да заздравят имиджа си сред феновете, тъй като рискуват в близките години да бъдат измесетени от мястото, което заемат.

 

„Байерн трябва да започне да разширява своята марка в развиващите се пазари. Ако разчита само на фенската маса в Германия, то тогава клубът ще бъде изместен много бързо", смята Ханигън.

 

Дейвид Хей, изпълнителен директор на Brand Finance добавя: Манчестър Юнайтед и Байерн Мюнхен разчитат на две съвършено различни маркетингови стратегии. Приоритет за баварците остават местните фенове, докато Юнайтед се оглежда за глобалните възможности."

 

Испанските гиганти Реал Мадрид и Барселона пък усетиха влиянието на кризата в икономиката на иберийската страна. Голямата безработица в Испания удари техните постъпления и двата клуба спаднаха с по едно място в класацията. Така Реал се смъкна от втора на трета позиция, а Барселона вече е четвърти.

 

Въпреки двата трофея, които вдигнаха футболистите на Челси тази година, клубът запазва своята пета позиция, а шесто, седмо и осмо място също са за английски тимове - съответно Арсенал, Ливърпул и Манчестър Сити.

 

Единственият италиански представител в Топ 10 е Милан. „Росонерите" заемат девета позиция, а на десето място е Шалке 04.

 

„Тази година разбрахме, че дори футболът не е имунизиран от кризата в Европа. Испанските и италианските клубове изпитват най-големи трудности", подчерта Хей.

 

Най-напред в класацията, измежду тимовете, които не играят в някое от четирите най-големи първенства, е Аякс. Амстердамският гранд заема 14-та позиция с пазарна стойност от 144,6 милиона евро.

 

От Лига 1 най-високо оценени са Олимпик Марсилия и Лион - съответно на 15-та и 18-та позиция.

 

20122011КлубПървенствоСтойност на марката в евро
промяна
11Манчестър ЮАнглия672,9 милиона29 %
2 4Байерн
Германия
 617,9 милиона
59%
3 2Реал Мадрид
Испания
 471,7 милиона
-7%
4 3 Барселона Испания 455,9 милиона
 -8%
5 5Челси
Англия
312,9  милиона
27%
6 6 Арсенал Англия305 милиона
29%
7 9 Ливърпул Англия288,5  милиона
 47%
8 11 Манчестър С
 Англия237,4  милиона
 77%
97
 Милан Италия 229,5 милиона
7%
10 12 Шалке Германия 209,1 милиона
97%
1115
 Борусия Д
Германия
 178,4 милиона
 81%
12 14 Тотнъм Англия 176,8 милиона
77%
13 8 Интер Италия 169 милиона
-18%
1423
 АяксХоландия
144,6  милиона
150 %
15 17 Олимпик М
 Франция 132,1 милиона
 41 %
16 10 Ювентус Италия125,8  милиона
-13%
17 13Хамбургер
Германия
 120,3 милиона
14%
18 16 Олимпик Л
 Франция 94,3 милиома
 -1%
19 25 Астън Вила
 Англия68,4  милиона
27%
20нов
 НюкасълАнглия
67,6  милона
115%
21 18 Рома Италия 66,8 милиона
-16%
22 24 Наполи Италия 66,8 милиона
 22%
23 27Евертън
Англия
62,1  милиона
28%
24 новКоринтианс
 Бразилия 60,5 милиона
нов
25 22 Бордо Франция59,7  милиона
- 2%