Манчестър Юнайтед остава най-скъпата футболна марка в света, въпреки че през настоящия сезон остана без трофей. Пазарната цена на клуба е 672,9 милиона евро.
Според консултантската агенция Brand Finance тимът на сър Алекс Фъргюсън оглавява списъка от 50-те най-скъпо оценени клуба. Въпреки, че спечели титлата в Англия, Манчестър Сити е едва на осмо място, макар че се е придвижил с три позиции напред в сравнение с миналата година.
Байерн Мюнхен, който загуби финала на Шампионската лига от Челси в събота, също бележи голям растеж от 230,3 милиона евро и изпреварва Реал Мадрид на втората позиция.
Въпреки това анализатора на спортни марки Мат Ханигън предупреждава, че баварците трябва да предприемат сериозни действия, за да заздравят имиджа си сред феновете, тъй като рискуват в близките години да бъдат измесетени от мястото, което заемат.
„Байерн трябва да започне да разширява своята марка в развиващите се пазари. Ако разчита само на фенската маса в Германия, то тогава клубът ще бъде изместен много бързо", смята Ханигън.
Дейвид Хей, изпълнителен директор на Brand Finance добавя: Манчестър Юнайтед и Байерн Мюнхен разчитат на две съвършено различни маркетингови стратегии. Приоритет за баварците остават местните фенове, докато Юнайтед се оглежда за глобалните възможности."
Испанските гиганти Реал Мадрид и Барселона пък усетиха влиянието на кризата в икономиката на иберийската страна. Голямата безработица в Испания удари техните постъпления и двата клуба спаднаха с по едно място в класацията. Така Реал се смъкна от втора на трета позиция, а Барселона вече е четвърти.
Въпреки двата трофея, които вдигнаха футболистите на Челси тази година, клубът запазва своята пета позиция, а шесто, седмо и осмо място също са за английски тимове - съответно Арсенал, Ливърпул и Манчестър Сити.
Единственият италиански представител в Топ 10 е Милан. „Росонерите" заемат девета позиция, а на десето място е Шалке 04.
„Тази година разбрахме, че дори футболът не е имунизиран от кризата в Европа. Испанските и италианските клубове изпитват най-големи трудности", подчерта Хей.
Най-напред в класацията, измежду тимовете, които не играят в някое от четирите най-големи първенства, е Аякс. Амстердамският гранд заема 14-та позиция с пазарна стойност от 144,6 милиона евро.
От Лига 1 най-високо оценени са Олимпик Марсилия и Лион - съответно на 15-та и 18-та позиция.
2012 | 2011 | Клуб | Първенство | Стойност на марката в евро | промяна |
1 | 1 | Манчестър Ю | Англия | 672,9 милиона | 29 % |
2 | 4 | Байерн | Германия | 617,9 милиона | 59% |
3 | 2 | Реал Мадрид | Испания | 471,7 милиона | -7% |
4 | 3 | Барселона | Испания | 455,9 милиона | -8% |
5 | 5 | Челси | Англия | 312,9 милиона | 27% |
6 | 6 | Арсенал | Англия | 305 милиона | 29% |
7 | 9 | Ливърпул | Англия | 288,5 милиона | 47% |
8 | 11 | Манчестър С | Англия | 237,4 милиона | 77% |
9 | 7 | Милан | Италия | 229,5 милиона | 7% |
10 | 12 | Шалке | Германия | 209,1 милиона | 97% |
11 | 15 | Борусия Д | Германия | 178,4 милиона | 81% |
12 | 14 | Тотнъм | Англия | 176,8 милиона | 77% |
13 | 8 | Интер | Италия | 169 милиона | -18% |
14 | 23 | Аякс | Холандия | 144,6 милиона | 150 % |
15 | 17 | Олимпик М | Франция | 132,1 милиона | 41 % |
16 | 10 | Ювентус | Италия | 125,8 милиона | -13% |
17 | 13 | Хамбургер | Германия | 120,3 милиона | 14% |
18 | 16 | Олимпик Л | Франция | 94,3 милиома | -1% |
19 | 25 | Астън Вила | Англия | 68,4 милиона | 27% |
20 | нов | Нюкасъл | Англия | 67,6 милона | 115% |
21 | 18 | Рома | Италия | 66,8 милиона | -16% |
22 | 24 | Наполи | Италия | 66,8 милиона | 22% |
23 | 27 | Евертън | Англия | 62,1 милиона | 28% |
24 | нов | Коринтианс | Бразилия | 60,5 милиона | нов |
25 | 22 | Бордо | Франция | 59,7 милиона | - 2% |
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ