Краят на една ера: Индианаполис 500 никога няма да е същият

галерия:

снимка: БТА

97-мото издание на определяният в САЩ за най-велик спектакъл на моторните спортове - Индианаполис 500 - слага края на една знаменита епоха в американските автомобилни състезания.

 

Според мнозина специалисти в САЩ никога повече няма да видим толкова вълнуващо и напрегнато състезание, както през 2013-та година, защото самият спорт ще се промени, и то драстично.

 

Сериите ИндиКар през 2014-та година вещаят промени - въвеждането на така наречените аеро-пакети ще направи колите още по-бързи, а разликата между победителите и губещите - още по-значителна.

 

Да не забравяме и дебютът на Шевролет, който има доста по-голяма мощност от двигателя на Хонда и ще стимулира японската компания да измисли начин, за да увеличи конските сили на агрегатите си. Ако това не стане, никога няма да можеш да разчиташ на мотор на Хонда, за да спечелиш със скорост.

 

Хонда и сега се намира в сериозна криза, защото резултатите от Индианаполис 500 са красноречиви - първите четирима в класирането използваха американски двигатели, а само двама от топ 10 разчитаха на Хонда.

 

Бразилецът Тони Канаан спечели 97-мото издание на Индианаполис 500 (на снимката той е със съпругата си Лорън)

 

Състезанието в Индианаполис 500 предложи цели 68 размени на лидерската позиция - рекорд, който едва ли някога ще бъде дори доближен. Емоционалната победа на Тони Канаан пък го прати автоматично в историята на моторните спортове като един от великите пилоти, спечелили най-престижната надпревара в ИндиКар сериите.

 

Тони Канаан позира с трофея "Борг Уорнър" и с болида си KV Racing Technology

 

Най-накрая боговете на моторните спортове се усмихнаха на Канаан, който много пъти в миналото е бил начело в надпреварата за огромни порции от време, но никога не бе пресичал пръв стар-финалната права.

 

Тони Канаан е в обятията на един от механиците на KV Racing Technology - Кайл Сейган

 

Сега неговият образ ще бъде добавен към икони на моторните спортове в САЩ като бившите му съотборници Дарио Франкити и Дан Уелдън. Името му пък ще бъде гравирано на скъпоценния трофей „Борг Уорнър".

 

Тони Канаан стана поредният пилот, състезавал се за отбора Андрети Аутоспорт, който печели Индианаполис 500. Преди него това са постигали Дарио Франкити (3 пъти), Браян Херта (като собственик), Дан Уелдън (2 пъти) и сега Канаан.

 

Успехът в Индианаполис 500 става още по-ценен за Канаан заради факта, че беше постигнат през 2013-та година - последната романтична и добре позната година в сериите ИндиКар, преди всичко да стане по-различно и по-сурово.