Иновация в Англия – мач от ФА Къп на живо във Facebook

ФА Къп харесва това. Мач от квалификациите на най-стария футболен турнир обикновено би привлякъл публика от около 90 души, но вместо това ще може да го наблюдават повече от 700 милиона, след като новият спонсор на състезанието - биреният производител Budweiser, подписа споразумение с ФА.

 

По този начин двубоят от предварителните квалификации за турнира между Аскот Юнайтед и Уембли ще се превърне в първия мач в историята, който ще бъде излъчен на живо в социалната мрежа.

 

Маркетинговият директор на Budweiser Лейн Нюел се е заел да направи най-старата футболна надпревара най-достъпна за феновете, след като по-рано през годината подписа договор за три години с ФА на стойност 24 милиона паунда.

 

„ФА Къп стартира преди 140 години, а сега имаме страхотния шанс да покажем на феновете загрижеността си към играта, като им дадем шанс да наблюдават мач във Facebook. Новината е великолепна за феновете, защото за първи път в социалната мрежа ще се предава пряко двубой", каза Нюел пред Ройтерс.

 

Отборите, които се подвизават регионалните лиги на английската футболна пирамида, ще получат обичайните постъпления от излъчването на двубоя, който ще се проведе в предградието на Аскот на прочутия хиподрум, където обикновено има надбягвания с коне и трибуните за зрители са с капацитет 1 500 места.

 

„Това е най-голямото събитие в историята на клуба", заяви директорът на Аскот Майк Харисън пред Ройстерс. „Вчера 88 души посетиха мач на отбора ни от първенството, но в петък очакваме повече от 500. Целият град е изключително въодушевен."

 

Тъй като това е двубой от най-началната фаза на турнира - предварителните квалификации, ФА обяви, че има идея във Facebook да се предават и срещи от квалификациите, макар че ще трябва да се постигне споразумение с телевизиите, които имат права да ги излъчват на живо - ITV и ESPN.