Илиев и Дончев в битка за първото място на Рали Сливен

снимка: Булфото

Рали Сливен има своята нова интрига и тя не включва двамата украинци Олександър Салюк/Йевхен Червоненко (Шкода Фабия S2000). След пет скоростни етапа и 58.84 състезателни километра въпросът е кои от досегашните победители в състезанието под Сините камъни - Димитър Илиев/Янаки Янакиев (ИРТ, Шкода Фабия S2000) или Крум Дончев/Петър Йорданов (Глобул Рали Тим, Форд Фиеста R5) ще завърши този ден като лидер на колоната.

 

Каращите за казахстанския клуб Астана украинци излязоха от борбата след като още в първия скоростен етап - Моллова гора 1 (18.80 км) натрупаха пасив от 29.5 сек от Илиев и Янакиев и тотално отпаднаха от сметките за призовата тройка след спадналата предна дясна гума на Стара река 1 (най-дългото надбягване - 19.95 км) където завършиха едва 12-и, на 1:57.5 мин от победителите в етапа Дончев/Йорданов.

 

Всъщност този етап е най-интересният не толкова с приключилите украински закани от вчерашната пресконференция, че ще дават много зор на нашите екипажи, колкото с това, че 8 спечелен етап в спора на Дончев с Илиев, откакто пилота на телекома кара с Форд (8:15), след който двамата съперници имаха равно до десета време в генералното класиране до момента - по 29:22.9 мин.

 

"Да, наистина смятам, че съм уцелил ваксата този път - каза Крум Дончев след край на първата половина от съботния ден - Доволен съм от автомобила, ако не броим това, че при спиране колата малко ми е "мека" и не ме прави напълно сигурен. Но какво може да направим? Няма да променяме нищо по настройките за оставащите четири скоростни отсечки."

 

След последното за първата половина на деня състезание - Даулите 1 (9.42 км) обаче Илиев успя да вземе аванс от 2.2 сек пред Дончев и по този начин си върна лидерството с 4.2 сек преди второто завъртане по трасетата и последните за съботата 58.84 км.

 

"Трудно състезание! - каза Димитър Илиев. - Всъщност, като всяко рали Сливен, в което има всичко, което можеш да си помислиш. Доволен съм от колата, а и от спортсменската постъпка на Салюк. Когато спукаха гумата в тесния участък на Стара река при първа възможност се отби, за да ми даде път. Съжалявам обаче, че не се кара спускането на Даулите, защото ако тази атрактивна отсечка не беше отрязана от трасето, сега състезанието щеше да бъде решено в моя полза."

 

Трети в класирането продължава да бъде шуменският екипаж на клуба Стари столици Мартин Сурилов/Здравко Здравков (Мицубиши Лансър Ево 9). Те вероятно ще останат на тази позиция и утре, защото са разделени па повече от минута от следващите ги турци Фатих Кара/Гюрай Каракар (ФИАТ Гранде Пунту S2000). Шансовете на двамата турски състезатели да минат на третата позиция са единствено в евентуалното отпадане на Сурилов и Здравков.

 

В клас 5 продължава силната езда от последните две ралита на Мирослав Ангелов/Петър Илиев (Рено Клио R3), чийто личен спор с преките им конкуренти в класа - Антон Титов/Венци Мирчев (Октан тим, Ситроен DS3 R3T) продължава да е в полза на екипажа от Мегапорт. Титов изостава от Ангелов на 8.1 сек.

 

Най-силно измежду всички шест сливенски екипажа продължава да карат Георги Василев/Стефан Добрев (Булсим, Мицубиши Лансър Ево 8), които са шести в генералното класиране и първи в клас 3.

 

Въпреки че смяташе да кара само за завършване и без да търси победа над прекия си съперник и братовчед Стоян Мечков (Скорпион, Ситроен Саксо), Дилян Станков (Булсим, със същия автомобил) е 9-и в общото подреждане и първи от клас 9, като изпреварва с огромна преднина от близо 7 минути. Победата тук ще има стойност на първа титла на Станков, която той би спечелил след 2 години и 1 месец от началото на кариерата си.