Футболисти се включват в кампания срещу рака на простатата

галерия:

„В битката срещу рака на простатата всеки пропуск може да е фатален. Но открит навреме, ракът на простатата е лечим".

 

Това послание към всеки мъж в активна възраст отправят популярните български футболисти Валентин Илиев (ЦСКА), Станислав Ангелов (Левски) и Мартин Камбуров (Локомотив Пловдив).

 

Те са лицата на социалната кампания „Заедно срещу рака на простатата", която ще се проведе през месец ноември тази година.

 

Кампанията е инициирана от Асоциацията на пациентите с онкологични заболявания и приятели (АПОЗ) и Здравна организация „Аджъбадем" (Турция), която е здравен спонсор на трите ни футболни гранда.

 

Провеждането на информационна кампания, свързана с рака на простатата, е провокирано от факта, че това е втората по честота онкологична локализация при мъжете в България и трета като причина за смъртност, посочват организаторите на инициативата

 

Официален старт на кампанията ще бъде даден на 31 октомври 2013 г., четвъртък, в 10.00 часа, с неформална среща с журналисти и приятели в МОЛ София, ресторант Flowers Food & drink (ет. 2).

 

Неформалната среща с медиите ще премине под наслова „Пет причини да говорим за рака на простатата".

 

Ще бъде изнесена медицинска статистика за заболеваемостта и смъртността от рак на простатата у нас. Евгения Адърска от АПОЗ ще разкаже за психологическите проблеми, с които се сблъскват пациентите с тази диагноза, а д-р Васил Маргаритов (уролог, работил като асистент в Клиниката по урология към Медицинския университет в Пловдив, а в момента - представител на „Аджъбадем" в София) ще разкаже за симптомите, профилактиката, диагностиката и лечението на заболяването.

 

Пред журналистите ще бъде представена и историята на Александър Маринов - 81-годишен пациент, който е преборил рака на простатата и в момента освен че води активен живот, се опитва да помогне на други мъже в неговото положение, като работи за създаването в България на клон на европейската организация на простатно болните Europa UOMO.

 

По време на срещата с медиите ще стане ясно и по какъв начин шестима късметлии ще могат да спечелят VIP-билети за домакинските мачове на ЦСКА, Левски или Локомотив (Пд) до края на

 

Sporta.bg е официален медиен партньор на кампанията засягаща огромна част от българските мъже.