Така наречената идея за „световен двигател", който да покрие голяма част от шампионатите на ФИА, бе обсъждана от федерацията и производителите този понеделник в Париж.
Производителите са обсъждали ползите от евентуален съвместен проект за развитие на 1,6 и 2-литров мотори, които да имат приложение в най-различни форми на моторния спорт. Една от ключовите дискусии е била възможността за използване на 1,5-литров трицилиндров двигател, който да замени предложения 1,6. Според източник на Autopsort обаче тази идея е била отхвърлена като несъстоятелна.
„Има някои подробности около световния двигател, които трябва да решим. За това беше и срещата. Част от производителите предложиха 1,5-литров мотор, но след един обстоен и ползотворен дебат дори самите те видяха, че тази алтернатива не е удачна."
Проблемът е, че двигател с такъв работен обем трудно би достигнал максимална мощност от 250 к. с. без инвестирането на огромни суми в развитието и поддръжката му. Съществуват известни проблеми и около идеята за 1,6 и 2 литрови двигатели, които да споделят еднаква архитектура и компоненти.
„ФИА обсъжда идеята за два мотора (1,6 и 2,0), за да може при тази формула максималната мощност да надхвърля лесно 450 к. с. от двулитровия двигател, а не да се влагат огромни средства в разработката на 1,6-литровия му аналог със сходна мощност. Това е съвсем просто. Цялата среща бе базирана на здравия разум."
ФИА ще представи идеята за световен двигател на шампионатите, които са под нейната шапка, и ще остави на съответните комисии сами да вземат решение дали да се възползват от нея или не.
„Планът е този двигател да бъде предложен на отделните комисии, като Световната рали комисия например. Те могат да го приемат и да го предложат впоследствие на Световния съвет по моторни спортове, който да го ратифицира. Колкото повече шампионати го направят, толкова повече мотори ще се произвеждат и цената им ще пада."
По-рано тази година ФИА реши, че Световният рали шампионат и Световният пистов шампионат за туристически автомобили ще използват 1,6-литрови турбомотори от 2011 г.
По време на срещата производителите са коментирали, че искат по-силно присъствие на марката що се касае до мотора, който работи под капака на техните автомобили. Ето защо по всяка вероятност те ще получат правото сами да произвеждат двигателите си, следвайки стриктните регулации на ФИА. Subaru например може да се върне в Световния рали шампионат с четирицилиндров боксер, а не редови двигател, какъвто ще бъде световният.
„Най-положителният резултат от срещата е, че поставихме производителите на първо място. Ако Subaru например поиска да се върне в шампионата с четирицилиндров боксер, ще направим съответните промени в правилника, за да може това да се случи. Всеки производител, който иска различна от предложената конфигурация, ще бъде добре дошъл", завършва източникът на Autosport.
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ