Без съмнение финалният мач на Евро 2012 ще бъде най-гледаното спортно телевизионно предаване в България за годината. Това показват високите рейтинги на 30-е мача, които излъчи от 8 юни до деня на финала Българската национална телевизия.
Най-гледаното предаване в ефира на БНТ за 2012 година до този момент е полуфиналът Германия - Италия, когато "адзурите" и Марио Балотели хвърлиха с 2:1 в шок почитателите на Бундестима, а БНТ събра аудитория от повече от 900 000 зрители, като пазарният дял на Българската национална телевизия в момента на предаването от Варшава е 40 процента.
Интересното е, че освен мъже полуфиналът е задържал пред телевизора над 37 на сто от жените, които в този момент са гледали телевизия у нас на възраст до 55 години.
За тях името на Балотели определено вече е по-известно от това на Леонардо Ди Каприо например. Пазарният дял на БНТ в деня на първия полуфинал, в който Испания победи Португалия с дузпи, е дори по-голям от този на Германия - Италия.
Цели 40.6 процента от общата аудитория, която в този момент е гледала телевизия, са предпочели двубоят на иберийските съседи. Според статистиката двубоят, игран на "Донбас арена", има 11.9 процента рейтинг, което го нарежда на второ място в класирането по брой зрители до този момент на Евро 2012.
Българската аудитория не се различава като тенденция на интереса от тази в Европа, където още преди седмица отчетоха, че мачът Англия- Италия е рекордьор по гледаемост на четвъртфиналите от европейските футболни финали с обща аудитория от над 100 милиона души.
В България двубоят постигна 10.8 процента рейтинг и 38 процента пазарен дял. В Англия двубоят с италианците имаше над 20 милиона зрители и 67.8 процента пазарен дял, което е повече от аудиторията на сватбата на принц Уилям /13 милиона зрители/ и концерта в чест на 60-годишнината от възкачването на трона на кралицата /15 милиона зрители/.
Тон за високата гледаемост у нас даде още вторият ден на първенството - 9 юни, когато мачът Германия - Португалия се превърна в най-гледаното предаване в целия ни телевизионен ефир в съботната вечер с рейтинг 9.4 процента. Този двубой имаше 33 процента пазарен дял. На другия ден се срещнаха Италия и Испания без 95 процента от публиката да предполага, че тези два отбора ще стигнат на финал.
Този мач, наблюдаван на 10 юни в ранния часови пояс - от 18.00 часа, събра над 30 процента от зрителите, които гледат телевизия в момента в България. Затова тенденцията в нагласата на аудиторията правят логични очакванията на 1 юли от 21.45 часа, когато на стадион Олимпийски в Киев португалският съдия Проенса даде началният сигнал за кулминацията на 14-те европейски футболни финали, рейтингът на БНТ да удари тавана.
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ