Две победи за Пежо под проливен дъжд в малкия Льо Ман

След няколко дни с много високи температури в Джорджия настъпи коренна промяна на времето. Порои, гръмотевични бури, наводнения, които принудиха организаторите да прекратят състезанието малко преди средата, когато двата автомобила Peugeot бяха начело : номер 8 с екипаж Монтани и Саразен пред номер 7, воден от Минасян и Лами. Състезанието не бе възобновено, което остави Peugeot на двете челни места за втори път след двойната победа в 24 часа на Льо Ман.

 

За 11 години, състезанието за издръжливост с продължителност 10 часа, наречено Малкият Льо Ман, никога не е имало такова развитие и такава развръзка. След голямата жега по време на квалификациите, още в първите минути на състезателния ден започна да вали. Първият ефект бе закъснение на обиколките за загряване и начало на състезанието веднага след тях. Доста трудна ситуация за Team Peugeot Total, който не успя да подготви реглажите си за дъжд.

 

И двата екипажа не бяха карали преди това при такива условия. Ето защо в първите километри те не успяха да овладеят колите и да отговорят на темпото, наложено от Audi. След частично изсъхване на пистата през първия час, номер 7 управляван от Педро Лами се окопити, а Минасян успя да застане на няколко секунди след водача Audi с МакНиш на волана. Номер 8 с екипаж Франк Монтани и Стефан Саразен, който бе на две обиколки от лидерите, успя да промени ситуацията в своя полза благодарение на отлично подготвената стратегия на екипа.

 

Поведението на двата Peugeot 908 HDi FAP зад седемте автомобила за сигурност, както и изсъхването на пистата им позволиха да се изправят срещу Audi с екипаж МакНиш-Капело, а надпреварата бе много атрактивна. Автомобилът за сигурност, след което пороят, както и завъртането на МакНиш решиха състезанието, прекъснато от съображения за сигурност след 4 часа и 48 минути! Екипажите чакаха в боксовете 4 часа, но състезанието не бе подновено.

 

Бруно Фамин: След като загряването закъсня, имахме само 5 минути за реглажи, като номер 7 бе подготвен за дъжд, а 8 за суха настилка. Тъй като средните гуми не са разрешени в САЩ, трябваше да изчакаме с „full wet" (за дъжд) преди да поставим директно гладки. След като пистата изсъхна, колите станаха много бързи и успяхме да наваксаме заради качествата на гумите. Едновременно с това, се справихме много добре с автомобила за сигурност, така че да изпреварим Audi.

 

Стефан Саразен: Тръгнахме с ниско аеродинамично притискане, което направи първата ми смяна много трудна. Веднага щом сложихме гладките гуми, темпото ни стана отлично. Най-после победа след няколко втори места!

 

Франк Монтани: Спечелихме „мини Льо Ман"! Чувството е малко особено, но решението за спиране на състезанието беше правилно, защото условията бяха много опасни. Имахме добра стратегия и колата бе много бърза след поставяне на гладките гуми.

 

Оливие Кеснел: Целта ни бе както да работим върху автомобила, така и да спечелим. Целият екип се справи отлично и пилотите ни не допуснаха грешка при тези много тежки условия. Наистина дойдохме, за да победим. Равносметката на сезона 2009 е много добра, с двойна победа в 24 часа на Льо Ман, още една тук, победа в Спа и второ място в Себринг. Без да забравяме тройния успех в Монте Карло и титлите сред пилотите и конструкторите, които получихме в IRC след участието на филиалите ни.