Димитър Илиев спечели рали "Сливен“

снимка: rallysliven.com

Екипажът на Виваком Рали Тим Димитър Илиев/Янаки Янакиев (Шкода Фабия S2000) триуфмира за шести път автомобилното рали Сливен.

 

Победата за лидерите във временното класиране на националното първенство има и друга стойност - двамата пилоти ще влязат в историята на спорта като първите и последните българи, триумфирали в състезание от Интерконтинентал Рали Челиндж (IRC).

 

Четири от местата в първата шестица на сливенския кръг на IRC бяха спечелени за български екипажи, като за пореден път в последните години това в международно състезание домакините тотално доминират над чуждите си гости.

 

В случая обаче нещата са далече по-различни, след като през 2012 година конкуренцията в Мабанол Рали Сливен бе значително по-голяма от тази в предишните пет издание на надпреварата. След като вчера спечелиха четири от девет етапа, днес състезателите на Виваком Рали Тим бяха най-бързи в два от четирите останали специални изпитания, докато в другите две отсечки най-добрите времена записаха вторите в класирането на Мабанол Сливен Рали Петър Гьошев/Димитър Спасов (Престиж Рали Тим, Пежо 207 S2000).

 

В крайното генерално класиране на Илиев и Янакиев завършиха с общо време от 1.48:58.7 ч., следвани на 11.2 сек от Гьошев/Спасов. Подрежнатено в челото изглеждаше предрешено още вчера вечерта. Но не така стояха нещата, когато ставаше въпрос за третото място.

 

"Днес ще извадим "тупалката", беше категоричен Крум Дончев преди старта на неделния ден. Неговата прогноза се оказа абсолютно точна и той успя да се пребори със заемащия трета позиция в първия ден варненски екипаж Тодор Славов/Добромир Филипов (БулБет Рали Тим, Рено Клио R3).

 

Пилотът на Глобул Рали Тим до 10-ата скоростна отсечка бе на 7.5 сек зад Славов, а в следващия етап успя да го изпревари и да вземе аванс от 24.6 сек, осигурили на Дончев мястото на подиума. Сливенското рали ще се запомни с изключително силната езда на Тодор Славов. Преди старта в петък той получи нов мотор, нает от чешка фирма, който бе не само по-мощен от досегашния, но и с една генерация по-нов.

 

Така в един момент Славов се намери в разпределението на местата в тройката на съботния ден, за да се окаже далеч по-бърз от доста по-именитите си съперници Хари Хънт (Вбр, Ситроен DS3 R3T) или Робер Консани (Фр, Рено Меган RS).

 

"Направихме само една промяна от вчера - обясни бащата на Тодор Слави Славов. - Използвахме старите гуми, които ни бяха останали, като ги обърнахме, за да станат "по-нови". Може да се предположи, че една от причините Дончев да направи толкова голям ластик на по-младия си колега е именно доста неравностойното положение на свата отбора, когато става въпрос за гуми. След като премина през своя хиляден километър от скоростни отсечки в IRC, българо-румънския екипаж Екатерина Стратиева/Кармен Поенару (Ситроен С2 R2 Макс) завършиха 10-и.

 

След осмото място на двете дами в Прайм Рали Ялта (8-а в генералното класиране), това е второто най-добро класиране на състезателката. При това Стратиева демонстрира видим прогрес и в скорост, и в стила на езда.

 

В подреждането на своя клас Стратиева евтора след турския пилот Мурат Бостанджи (Форд Фиеста R2). Започнал катастрофално сезона си в панагюрското рали, екипажът Антон Титов/Венцислав Мирчев (Ситроен DS3 R3T) не само записаха най-доброто си класиране през годината (9-и в общото подреждане), но и успяха да си осигурят 3-ото място в клас 5, оставяйки пред себе си Славов и младата естонска звезда Мартин Кангур (Хонса Сивик Тайп R).

 

Единствената разлика в класирането на националния шампионат е втората позиция на екипажа Игнат Исаев/Милен Илиев (Октан Тим, Мицубиши Лансър Ево 9), които в класирането за първенството тази година заеха третото място след Илиев и Гьошев. Разликата между победителите и този екипаж е 2:03.7 мин.

 

Неофициалното класиране за националното първенство (пет от седем кръга) е: Димитър Илиев 141, Петър Гьошев 132, Крум Дончев 107, Пламен Стайков (Мегапорт, Мицубиши Лансър) 84, Тихомир Стратиев (Марина Моторспорт, Ситроен С2 R2 Макс) 27, Мартин Сурилов (М-Тел Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9) 19 т., и др.