Димитър Илиев лидер след втория ден на Рали Сливен

снимка: rallysliven.com

Екипажът Димитър Илиев/Янаки Янакиев (Skoda Fabia S2000) води след първите 9 етапа от Рали Сливен. Българският пилот натрупа аванс от 11.6 секунди пред най-сериозния си опонент до момента Петър Гьошев (Peugeot 207 S2000). Трети, на 1.33 минути, се движи Игнат Исаев (Mitsubishi Lancer Evo 9), който обаче се състезава единствено на националното първенство и класирането му не важи за IRC.

 

Така трети в генералното класиране е Тодор Славов (Renault Clio R3), който изостава на 2:24.9 минути. Варненецът е начело при автомобилите с един двигателен мост. Непосредствено след него е турският пилот Ягиз Авджъ (Ford Fiesta S2000), който макар и с кола от по-горния клас, изостава с 10 секунди от Тодор Славов.

 

Водачът Илиев бе доста убедитилен през по-голямата част от днешния ден, но в 8-ия етап Стара река 2 реши да пести автомобила си и това едва не му изигра лоша шега. Преследващият го Гьошев спечели отсечката, като сведе разликата между двамата в генералното класиране на 7 секунди. В следващия етап - Българка 2, Илиев отново взе нещата в свои ръце, бе с 4 секунди по-бърз от опонента си и увеличи преднината си.

 

Денят ще се запомни и с няколко сериозни инцидента. Представящият се отлично Пламен Стайков (Mitsubishi Evo 9 R4) по време на третия етап Котел 1 спука задна гума, а в предния капак му се заби клон. Той успя да завърши отсечката, но малко след това напусна надпреварата.

 

В същата отсечка тежко катастрофира турският екипаж Ейтан Халфон/Седат Бостанджъ (Ford Fiesta R2), който излетя от пътя. Състезанието бе спряно за повече от 40 минути, а пилотът и неговият навигатор бяха откарани в болницата в Котел. Там им бе оказана медицинска помощ, след което бяха преместени в болницата в Сливен. Там ще им бъдат направени допълнителни медицински изследвания, като се очаква най-късно в неделя сутринта да бъдат изписания.

 

От състезанието при серийните автомобили отпадна каращият с румънски лиценз италианец Марко Темпестини (Subaru Impreza R4). При него се повреди турбото и той напусна надпреварата след 7-и етап Котел 2.

 

Димитър Илиев:


Днешният ден премина ок, не сме имали технически проблеми, не сме имали трудни моменти в състезанието. Доволен съм от представянето ни. Смятам, че можем да сме и по-бързи, но за нас е важно да завършим и да вземем максилания брой точки. Разликите ни с Пепи не са големи и утрешния ден ще предложи много зрелище за публиката.


Още в началото на етапа имахме два-три интересни момента - автомобилът се хлъзна с много висока скорост и застана странично на пътя. Това ми даде знак да съм по-предпалив. Значително намалих скоростта с идеята да преминем през този участък. Ралито е опасен спорт, наясно съм с това. С цел безопасност значително намалих темпото в тази част.


Утре ще се опитаме да задържим преднината и позицията си. Пепи няма да се предаде лесно. Ще дадем всичко от себе си.


Янаки Янакиев, навигатор на Димитър Илиев:


Във връзка за сигурността на екипажите, предлагаме етапът „Кантона" да се съкрати. Днес там на изкачване (като „Стара река") карахме на макадам, а не асфалт.

 

А утре отсечката е на спускане и сме първа кола. Ще бъде най-трудно за нас. Надявам се организаторите да го вземат предвид. Става въпрос за безопасност. Предлагаме етапът да бъде скъсен до разклона, което е около 7-11 километра.