Българските клубове са на сериозна загуба от липса на ТВ излъчване

снимка: olympic.org

Българските футболни клубове нямат никакъв финансов интерес от липсата на телевизионно излъчване на срещите от Виктория футболно първенство. Това заявиха от спротната редакция на ТВ7 - телевизията, която миналият сезон заедно с БНТ държеше правата за директни излъчвания на двубоите.

 

Според Миляна Велева, журналист в електронната медия, нито Левски, нито ЦСКА, нито дори финансово независимият Лудогорец желае срещите да се играят „на тъмно". Най-логичният пример за космическите разлики в постъпленията със или без ТВ излъчване може да се направи с финала на шампионата миналия сезон между Лудогорец и ЦСКА в Разград.

 

„Кирил Домусчиев печели 2 милиона и 500 хиляди души от мача Лудогорец - ЦСКА за миналия сезон, защото тогава мачовете се излъчваха по телевизията, докато сега финансовите постъпления за дербито дойдоха само от 5-те хиляди, отишли на стадиона в Разград", заяви спортната журналистка на ТВ7 Миляна Велева.

 

Според представителката на медията няма бизнес логика, според която липсата на телевизионно излъчване да се отрази положително на бюджета на клубовете. ТВ7 е направил проучване на средната посещаемост на мачовете от А група до момента и тя не е никак висока - 3-4 хиляди души гледат на живо двубоите по родните стадиони.

 

Към тези цифри обаче трябва да се отбележат и още няколко факта - домакинствата на Локомотив и Ботев в Пловдив очевидно привличат доста по-голям интерес и логично заради тях балансът на зрителския интерес се нарушава.

 

Левски - Ботев (Пд) на стадион „Георги Аспарухов" също бе изгледан от близо 10 хиляди, както и гостуването на „сините" на Берое пред пълните трибуни в Стара Загора.

 

И двата най-популярни столични клубове - Левски и ЦСКА - разкриват пред ТВ7, че липсата на телевизионно излъчване може да се окаже пагубна на отношенията им със спонсорите.

 

Sporta.bg допълва, че в Левски вече има силно недоволство от рекламодателите, че няма камери по стадионите и именно това е накарало от „Герена" да опитат да излъчват на живо срещите си в официалния си интернет сайт.

 

5 или 6 от спонсорите на ЦСКА засега изчакват, за да видят дали ще се стигне до сделка за ТВ правата. В момента „червените" са в тежко финансово състояние и евентуални постъпления от рейтинга на мачовете им биха били приети на драго сърце.

 

ТВ7 подчертава, че сръбското първенство струва само 400 000 евро (малко над 782 000 лева), което е в пъти по-малко от исканите 5 милиона лева от клубовете за А група.

 

„Нелепица е да се говори за футоблна телевизия - в цял свят няма такова чудо. Има клубни телевизии с много развит маркетинг, които изобщо не могат да се сравняват с българските мащаби. Телевизията на Арсенал, например, дава мачовете на отбора, но не на Премиършип", заяви Миляна Велева.

 

„Спорните канали в България не могат да си позволят на купят голямо първенство, защото са на ръба на съществуването си, въпреки сериозните компании зад гърба си. Те се занимават с не толкова комерсиални спортове, така че няма никакъв шанс подобна футболна телевизия да има някакво покритие и някакви зрители.

 

В България шест месеца има паузи между полусезоните, както и от понеделник до четвъртък няма мачове по програма. Какво ще предава тази телевизия? Венци Стефанов говори много за нея, но е технически неграмотен, защото си няма понятие от това, което се случва.

 

Той си мисли, че с някаква „голяма" камера в центъра на стадиона ще може да излъчва директно мач - тя ще се върти наляво и надясно като в тениса", завърши Велева.