Български екипаж спечели автомобилното рали на Сърбия

снимка: donchevsport.com

Екипажът на Глобул Рали Тим Крум Дончев/Петър Йорданов (Пежо 207 S2000) спечели 45-ото издание на Сърбия Рали днес, завършвайки като победители и във втория ден на състезанието.

 

Двамата спечелиха пълния сбор от точки, като с успеха си тук те се изкачиха на второто място във временното класиране на шампионата с 143 точки. Временен водач в шампионата остава екипажът на Виваком Рали Тим Димитър Илиев/Добромир Филипов (Шкода Фабия S2000).

 

В класирането за днешния ден те са втори и със спечелените допълнителни точки имат 146 т. преди състезанието в Пловдив след две седмици.

 

"Имахме шанс, защото във второто преминаване с предната лява гума минах през камък, но сменихме гумата веднага след скоростния етап Кошутняк. Доволен съм и защото съм първи и в откритото първенство на Сърбия", каза Крум Дончев Дончев спечели по-рано през годината Белград рали, което е част от шампионата на страната, а всеки от двата дни на Сърбия Рали се брои за отделен кръг от надпреварата на съседите.

 

Прекият съперник на Дончев в тази надпревара бе Тодор Стаменкович (Сърбия, Мицубиши Лансър Ево 9), който обаче загуби в последната скоростна отсечка повече от минута. Дори и това да не бе станало, българинът щеше да го победи с 5 т.

 

Втори в състезанието в Белград е унгарецът Томаш Бесеней (Субару Импреза WRX). Шести в класирането на Сърбия Рали е екипажът Антон Титов/Венцислав Мирчев (Октан Тим, Ситроен DS3 R3T), седми - екипажът от Велики Преслав Христо Атанасов/Марин ИВанов (Ситроен Саксо), с което печели шампионската титла в клас 9.

 

Осмото място е за 16-годишният Михаил Симеонов от Русе, който вероятно ще стане най-младият автомобилен състезател, печелил титлата в класа си. Негов навигатор е Васил Георгиев (Бул Кам, Опел Корса), който упровлява колата между два скоростни етапа.

 

Симеонов започна кариерата си тази година, след като по предложение на Владимир Илиев, БФАС разреши участие в състезания и на млади пилоти, които още нямат свидетелство за управление и се състезават само на затворените за рали или писта трасета.