Във връзка с предстоящото начало на есенния полусезон в "А" ФГ и възникналата ситуация с предоставянето на права за реклама, телевизионно и радиоразпростанение на футболните срещи от сезон 2012-2013 г. БФС възложи на правен екип да проучи и изготви становище дали и доколко чл. 19 от Закона за физическото възпитание и спорта и Уставът на Съюза допускат права за реклама, телевизионно и радиоразпространение на първенството да бъдат индивидуално договаряни от отделните футболни клубове.
Чл. 19 (1) т.11 от Закона за физическото възпитание и спорта предвижда, че спортните федерации, получили спортна лицензия, притежават правата за реклама, за телевизионно- и радиоразпространение на спортни състезания, организирани от тях, като предоставят на договорна основа процент от постъпленията на спортните клубове - участници в състезанието.
Съгласно чл. 92, ал. 1 от Устава, БФС притежава изключителните права за реклама, телевизионно и радиоразпространение на всички състезания по футбол, които са организирани и администрирани от съюза.
Предварителното становище на юристите е, че принципът на централизирано договаряне на продажбата на правата за реклама, телевизионно и радио разпространение е водещ както в Закона, така и в Устава и вътрешните актове на БФС.
Централизираната продажба на правата гарантира равнопоставеност на футболните клубове по отношение на приходите, реализирани от телевизионно- и радиоразпространение на срещите в шампионата.
Досегашната практика на БФС да разпределя с договори при идентични условия за всички клубове процент от постъпленията от централизираната продажба на правата осигурява прозрачност при финансирането на отборите и е в пълно съответствие със задължението на БФС като лицензирана спортна федерация по чл. 19, ал. 1, т.11 от Закона за физическото възпитание и спорта.
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ