Хамилтън отново на полпозишън за Гран при на Канада

снимка: БТА/AP

Световният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън имаше тежки преживявания в свободните тренировки в Монреал, но в квалификациите бе безпогрешен и записа четвърти кариерен полпозишън преди състезанието за Голямата награда на Канада.

Хамилтън за 44-ти път в кариерата си потегля първи в надпревара от „Кралските гонки“, след като записа най-добрата обиколка – 1:14.393 минути и се оказа по-бърз с три десети от секундата спрямо съотборника си в Мерцедес Нико Розберг.

Германецът имаше проблем със сцеплението на задните си гуми и не можа да разгърне потенциала на болида си, с което поставя под съмнение постигането на трета поредна победа през сезона във Формула 1.

Кими Райконен за първи път през 2015 се класира по-напред от съотборника си във Ферари Себастиан Фетел и ще потегли трети, а зад него се нареди Валтери Ботас с единствения Уилямс в топ 15. Ромен Грожан и Пастор Малдонадо се класираха пети и шести с Лотус, а топ 10 допълниха Нико Хюлкенберг, Даниил Квят, Даниел Рикардо и Серхио Перес.

Себастиан Фетел и Фелипе Маса отпаднаха още в първата част на квалификациите и дадоха съответно 16-то и 17-то по сила време. Дженсън Бътън не участва в квалификациите заради проблеми в болида на МакЛарън, поради които от екипа му щяха да преговарят със стюардите, за да може британецът да стартира състезанието.

Фетел получи проблем в чисто новия двигател на Ферари, изграден специално за Канада, като пропусна по-голямата част от първата сесия, а при завръщането си на пистата нямаше достатъчно мощност, за да се вреди в топ 15. Германецът бе започвал от първите три позиции в Канада от 2008 досега, но за първи път от САЩ 2014 не можа да премине първата сесия на квалификациите (за Ферари е първо толкова ранно отпадане от Унгария 2014 с Кими Райконен).

Най-младият пилот в историята Макс Ферстапен се класира 12-ти в квалификациите, но дойде в Канада с проблеми, след като получи второ наказание от стюардите, този път заради смяна на двигателя – той използва пета различна задвижваща единица през сезона и надвиши лимита от четири. Пилотът на Торо Росо съответно получи наказание от 10 места на решетката, което е допълнение към санкцията от 5 места по-назад, наложена му в Монако.

Според новите правила за 2015 година във Формула 1 Ферстапен ще получи наказание за влизане в бокса в продължение на пет секунди по време на състезанието, ако от една до пет позиции (в неговия случай - три) от двете му санкции не могат да бъдат използвани за квалификациите.

Sporta.bg ще следи на живо НА ТОЗИ ЛИНК и финала в Шампионска лига между грандовете от Италия и Испания Ювентус и Барселона на Олимпийския стадион в Берлин.

Феновете на тениса могат да разберат подробности за титлата на Серина Уилямс на Ролан Гарос НА ТОЗИ ЛИНК.

НА ТОЗИ ЛИНК се запознайте с важните факти преди Гран при на Канада.

Квалификация 1

Дженсън Бътън не участва в квалификациите заради проблеми в болида на МакЛарън, поради които от екипа му щяха да преговарят със стюардите, за да може британецът да стартира състезанието.

Люис Хамилтън нямаше възможността да изпробва болида си на пистата в тренировките и поради тази причина за него бе важно от самото начало да върти летящи обиколки. Британецът бързо постави най-добро време с меките гуми - 1:15.979 минути, а съотборникът му Розберг, който контролираше темпото по-рано днес, изоставаше само на 0.023 секунди.

Мерцедес-ите моментално демонстрираха превъзходството си в бързи обиколки, а Себастиан Фетел получи инструкции да се прибере в бокса рано-рано заради проблем в турбото на двигателя. 10 минути преди края извън топ 15 бе Пастор Малдонадо, освен пилотите на Маруся. Форс Индия също трябваше да използват супермеките думи, за да са сигурни, че ще се класират в следващата фаза. 

5 минути преди края Фетел и Насър не бяха записали конкурентни времена и в гаража на Ферари започваха да стават нервни, опитвайки се да решат проблемите на червения болид. Все пак при 2:50 минути оставащи до края Фетел се върна на пистата със супермеките гуми и почти никакво време, за да се класира в следващата фаза - звукът от двигателя му обаче не бе особено обнадеждаващ, като напомняше повече на този на проблемната Хонда.

Фетел успя да запише само 16-то по сила време с първата си летяща обиколка, но премина финалната права няколко секунди преди края на квалификациите и получи шанс за поправка. Германецът обаче не подобри позицията си и с новия двигател на Ферари остана извън К2. Фелипе Маса, Роберто Мери и Уил Стивънс също отпаднаха, а Дженсън Бътън не участва.

Квалификации 2

Проблемът на Фетел бе в генератора на турбото от хибридната система на двигателя - от Ферари опитаха безуспешно да я рестартират и когато това не стана, все пак изпратиха пилота на пистата с по-меките гуми, но без допълнителната мощност на турбото той не успя да запише достатъчно добро време.

Уилямс-ите и Лотус-ите се представяха впечатляващо добре, докато първите с проблеми в темпото бяха Карлос Сайнц, Макс Ферстапен, Фернандо Алонсо, Фелипе Насър и Маркус Ериксон, които не се вреждаха в топ 10 след първата половина от сесията.

В крайна сметка именно тези петимата отпаднаха преди третия сегмент на квалификациите.

Квалификации 3

За първи път от Гран при на Германия миналата година и двата болида на Форс Индия се класираха в топ 10. Кими Райконен записа най-доброто време преди на пистата да излязат Мерцедес-ите. Хамилтън записа най-доброто време - 1:14.393 минути, с което подобри постижението на Розберг с цели 3 десети от секундата - сплитът на времената им индикираше, че британецът е наваксал изоставане в третия сектор.

Ромен Грожан продължи да впечатлява с Лотус-а, след като през целия ден демонстрираше най-висока линейна скорост. Той изостана само с шест стотни от секундата от третото място на Райконен след първите им летящи обиколки.

Хамилтън и Розберг не можаха да подобрят времената си в следващите обиколки и Люис записа четвърти кариерен полпозишън в Канада, докато Райконен удържа третото място за сметка на Валтери Ботас с Уилямс - за първи път Кими се класира по-напред от съотборника си във Ферари този сезон.