Преди Гран При на САЩ

галерия:

снимка: Wikipedia

"Пистата на Америките“ в САЩ се превърна в една от най-вълнуващите във Формула 1 календара.

Голямо успокоение за Щатите, които на няколко пъти се проваляха в опитите си да участват в шоуто на Кралските гонки.

Черешката на тората бе тоталния провал през 2005-а , когато на пистата в Индианаполис стартираха само 6 коли, заради проблеми с гумите.

Това обаче е в миналото, а бъдещето изглежда светло. Все пак нека видим как стоят нещата в настоящето и разгледаме особеностите на Гран При на САЩ 2013.

От всичко по малко

Дългата 5,516 км писта има 20 завоя, които предлагат вълнуващи изпитания за пилотите – няколко изкачвания и спускания, технични завои, редуващи се с бързи и дълги виражи.

Дизайнерите Таво Хелмунд, Кевин Швантц и Херман Тилке са се опитали да вземат най-доброто от другите писти в календара и да го приложат в едно „мечтано“ трасе.

Първият завой е нещо като „Червената вода“ на пистата „Спа“ в Белгия, докато втори и трети са подобни на известния „Сена S” в Бразилия.

ae9618d6-354b-e1d2-f97b-d0c1b2a8aaa7

Завои 4, 5 и 6 са идентични с бързите такива на „Силвърстоун“ във Великобритания, а 12-и и 14-и напомнят на секццията около стадиона на „Хокенхайм“.

Към края завоите приличат на тези в „Истанбул Парк“. Най-доброто място за изпреварване изглежда 12-и завой, който е след дългата обратна права.

Визитка:

Дистанция: 308.896 км

Дължина: 5.516 км

Брой завои: 20

Брой обиколки: 56

Рекорд на пистата: 1:39.347 (Себастиан Фетел, Ред Бул)

Последен победител (2012): Люис Хамилтън (МакЛарън Мерцедес)

Зрителен капацитет: 120 000

Гуми за състезанието (2013): Твърди и средно-твърди

Ето какво казва четирикратният световен шампион Себастиан Фетел за пистата:

„Понякога състезанието е повече рали, отколкото Формула, защото е много хлъзгаво. Първата секция след изкачването на хълма е много предизвикателна и често се затруднявам да позиционирам колата, където желая.“

3c3acec4-130d-d24c-ddaa-d28f917d2c22

През 2012-а, когато бе дебютът на пистата, спечели Хамилтън с МакЛарън, а състезанието бе изключително драматично. 14 обиколки преди края британецът успя да изпревари Фетел и така да остави живи надеждите на Фернандо Алонсо, който финишира трети тогава.

 aea507c4-2738-2a5b-dd5a-bf3888d4ce4b

Гумите

Както всички знаят, през последните сезони най-важно е пазенето на гумите в дълга серия от обиколки. За тазгодишното Гран При от Пирели са избрали твърдите и средно твърдите смеси:

"Твърдите и средно твърдите гуми са най-подходящи за "Пистата на Америките", защото тя изисква голяма издръжливост на смесите.

Това е така, защото някои от секциите на трасето са много "агресивни" към гумите и ги износват сериозно. Тази писта е нещо подобна на "Спа" в Белгия.

Миналата година номинирахме същите смеси за тази писта и не сбъркахме. Сега очакваме по 2 спирания в бокса за повечето отбори," заяви Пол Хембри от Пирели.

a69f3d41-ec78-d346-4782-2b256a8b66d3

Квалификацията за Голямата награда на САЩ е в събота от 20:00ч. българско време, а състезанието е в неделя от 21:00ч.