3 Ауди-та в топ 3 на решетката за "Льо Ман 24"

галерия:

снимка: БТА/AP

Лоик Дювал удържа полпозишъна си за 81-вото провеждане на митичната надпревара „24 часа на Льо Ман" в сезона, когато се чества 90-годишнината от създаването на състезанието.

 

Пилотът на Ауди записа най-бързата обиколка от целия керван - 3:22.349 минути - още сряда вечер по време на първата сесия със своя автомобил R18 номер 2, който той дели с шотландеца Алън МакНиш и датчанина Том Кристенсен.

 

Ауди пък има доста поводи за гордост след края на квалификациите, защото за първи път от 2002-ра година насам класира 3 свои автомобила в топ 3 на решетката.

 

Лошото време и няколкото прекъсвания заради развяване на червен флаг направиха на практика невъзможно някой да се опита да запише по-бърза обиколка от Дювал в заключителната част на квалификациите в сряда през нощта.

 

Последните 20-ина минути на сесията в четвъртък вечер обаче бяха много напрегнати, защото легендарното трасе „ Ла Сарт" беше сухо и това позволи на пилотите да се развихрят.

 

Французинът Лоик Дювал в Ауди номер 2

 

Двукратният победител в Льо Ман Андре Лотерер в Ауди номер 1 сериозно застраши полпозишъна на съотборника си, но в крайна сметка остана на 1.992 секунди от неговото темпо, главно заради остатъци от дъжд по пистата в последния сектор.

 

Така Лотерер, Трелюер и Фаслер ще потеглят 3-ти, докато от втора позиция ще тръгне Лукас ди Граси, заедно със своите колеги Марк Жене и Джарвис в Ауди номер 3, след като те се доближиха само на 1.347 секунди от Лоик Дювал.

 

Тойота категорично загуби битката с Ауди в квалификациите за "24 часа на Льо Ман"

 

Хибридите на Тойота така и не се включиха в битката за полпозишън, като завършиха на повече от 4 секунди от темпото на лидера. Стефан Саразен направи летяща обиколка в самия край на квалификацията и все пак се класира 4-ти, на 4.305 от Дювал. Саразен дели Тойота номер 8 с бившите пилоти от Формула 1 Антъни Дейвидсън и Себастиен Буеми.

 

Дъщерната кола номер 7 на Тойота остана на 5-та позиция само на 0.018 секунди от съотборниците си. Тя е карана от Александър Вурц, Лапиер и Накаджима.

 

Здрач над легендарното трасе "Ла Сарт" близо до Льо Ман

 

Другият тип автомобили на Тойота - Ребелиън, спонсорирани и от Лотус, останаха 6-ти и 7-ми в класирането.

 

Последно от „платинения" клас в „24 часа на Льо Ман" е триото Кейн, Уотс, Левентис в колата на Страка ХПД на цели 14.198 секунди от темпото на Дювал.

 

В клас „златен", където се подвизават опитните професионалисти, които участват и в други шампионати за спортни автомобили, лидер е триото Пла, Хейнемайер Хансон и Бръндъл с колата на ОАК Морган-Нисан.

 

Ферари номер 66 на екипа "Абу Даби Рейсинг Тим", карано от Андреа Бертолини (Италия), Абдулазиз ал Файзал (Саудитска арабия) и  Калед ал Кубайси (ОАЕ), което завърши 54-то от 56 автомобила в квалификациите

 

В класа на професионалистите, които са известни най-вече с изявите си в други състезания от семейството на моторните спортове и правят първите си стъпки в състезанието за издръжливост, лидер е Бруно Сена, Бел, Маковечки в Астън Мартин-а.

 

От най-ниския клас - на аматьорите - най-бърз беше Нигаард, Поулсен и Симонсен в Астън Мартин.

 

Звездата от сериала „Анатомията на Грей" Патрик Демпси е 6-ти в класа на аматьорите и 47-ми в общото класиране със своя автомобил „Демпси Порше".