Себастиян Фетел посяга към титлата след триумф в Белгия

Себастиян Фетел се завърна триумфално на най-високото място на почетната стълбица във Формула 1, след като изнесе истински рецитал с меките гуми на основните си конкуренти Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън. Немският пилот на Ред Бул демонстрира най-балансираните времена със своите стинтове на пистата Спа, като в крайна сметка се оказа недостижим за Ферари и МакЛарън, които пробваха различни стратегии в хода на надпреварата. Така младият пилот на "червените бикове" спечели Гран при на Белгия за първи път в кариерата си.

 

На втора позиция се класира съотборникът на Фетел - Марк Уебър, който не започна добре и през по-голямата част от състезанието изоставаше от челото, но при последната въртележка на спиранията в бокса се оказа в печеливша позиция и си спечели аванс пред Алонсо. В крайна сметка пилотът на Ферари не удържа третото си място и го предаде на Дженсън Бътън.

 

Състезателите на Мерцедес Михаел Шумахер и Нико Розберг направиха страхотно каране на Спа и си поделиха петата и шестата позиция, като седемкратният шампион впечатли с представянето си, след като почна от последното място, а младият му колега се движеше в челото през първата половина от Гран при-то.

 

МакЛарън отново претърпя разочарование в лицето на Люис Хамилтън, който отпадна още в 13-ата обиколка и на практика си заличи всички надежди за нова титла. Фелипе Маса пък имаше амбициите да се вкючи в борбата за лидерството, но завърши на осмо място зад Адриан Сутил и пред Виталий Петров. Десетката затвори Пастор Малдонадо, който започна с наказание за пет места по-надолу на решетката, но се пребори за една точка.

 

Така в класирането Фетел вече има чудовищен аванс - той има 259 точки, а вторият Марк Уебър - 167. Хамилтън остана със 146, но вече сдаде третата позиция в класирането и се смъкна на пета, защото Фернандо Алонсо увеличи актива си на 157, следван от Дженсън Бътън със 149 пункта.

 

Стартът

 

Изумителен старт на Нико Розберг му позволи да се изстреля с четири позиции (на втора) още след първия завой, когато Фернандо Алонсо излетя от пистата, а Маса също спечели две места. В крайна сметка невероятното каране на младия съотборник на Шумахер му позволи да изпревари лидера Фетел по безапелационен начин (и то дори без подвижно задно крило). В по-задните борби Алонсо демонстрира страхотна форма и задмина без проблеми големия си опонент Люис Хамилтън за четвъртата позиция. Марк Уебър пък стартира ужасяващо и се свлече до осмо място, като дори влезе в бокса в 4-ата обиколка за нови гуми, третият в класирането Маса се отбраняваше срещу Алонсо и в същото време пробваше да притеснява Розберг. В 3-ия рунд на пистата Фетел с помощта на DRS си върна водачеството, но представянето на гумите му бе под въпрос.

 

Първи питстоп за Ред Бул

 

Уебър изгоря още в 4-ата обиколка за нови гуми, след като вчера на квалификациите бяха използвани сухи гуми на мокра писта, които в последствие бяха напълно изтощени за днешната надпревара и това принуди Ред Бул да направят ранни спирания. Фетел изчака още 2 обиколки, за да сложи нов комплект твърди сликове на болида си, което му коства първата позиция.

 

Новите водачи - Ферари, МакЛарън и Мерцедес

 

В седмата обиколка подредбата в челото стана още по-любопитна, след като Алонсо се саморазправи с Розберг и поведе колоната, налагайки убийствено темпо. Мерцедесът удържаше второто място до зоната за използване на DRS, когато Хамилтън очаквано го изпревари.

 

Първо спиране в бокса за останалите фаворити

 

В 9-ата обиколка Алонсо също спря в бокса за нови меки гуми и се върна на осма позиция, която обаче веднага му бе отнета от движещия се с по-добро сцепление Уебър. Хамилтън направи своя питстоп в 11-ата, като механиците му се забавиха цели 5 секунди за новия комплект сликове. От трето място Розберг също последва примера на конкурентите си, с което затвори първия цикъл на основните претенденти за челото в Белгия.

 

Катастрофата на Хамилтън

 

В 13-ата обиколка Хамилтън се опита да задмине Кобаяши за 4-ото място, но на влизането в завоя се блъсна в пилота на Заубер и приключи състезанието си в бариерите. Междувременно Фетел се оплака от тежкото състояние на иначе новия си комплект твърди гуми, преди да се озове на втора позиция. Алонсо поведе колоната след прибирането на колата за сигурност, която направи една обиколка след отпадането на Хамилтън.

 

Въртележката в топ 10

 

Фетел изпревари испанския си конкурент от Ферари за първото място, благодарение на системата си КЕРС и си върна водачеството, а Бътън също задмина болидите на Виталий Петров и Серхио Перес за осмата позиция. Шумахер продължаваше с впечатляващото си каране и след като преди първите питстопове бе 12-ти, вече се придвижи на седмо място. В 22-ата обиколка все пак Бътън задмина седемкратния световен шампион и започна да дебне шестия в класирането Сутил.

 

Следващите спирания в бокса

 

В 30-ата обиколка Фернандо Алонсо се реши първи от фаворитите да направи втория си питстоп и заложи този път на медиум компонента, с който трябваше да се опита да стигне до финала и да задмине в последствие Бътън и Уебър. Фетел от лидерската позиция също влезе за смяна и в последствие се оказа, че се представя много по-добре от испанеца в началото на стинта си. Бътън отговори със спиране малко по-късно и нов комплект меки гуми, като в МакЛарън се надяваха да подобрят впечатляващите си времена с по-твърдия компонент.

 

Обиколките до края

 

Към 36-ата обиколка вече изглеждаше, че Ферари са объркали стратегията си, защото Фетел и Уебър се откъсваха на първите две позиции, а Бътън значително скъсяваше дистанцията си до Алонсо. Световният шампион пък уверено се движеше към седмата си победа за сезона, след като Уебър по никакъв начин не го притесняваше, а и имаше за задача за отбива евентуални атаки от страна на испанския пилот на „Черните кончета".

 

В последствие Бътън задмина Алонсо за последното място на подиума и прекрати надеждите на Ферари за намеса в борбата за титлата, а Фетел и Уебър спокойно донесоха двойна победа за отбора на Дитрих Матешиц.