Нов отбор във Формула 1 от догодина?

снимка: Guliver/Getty Images

Притежателят на рекламните права на Формула 1 Бърни Екълстоун подкрепи предложението за включване на още един отбор в Кралските гонки от следващия сезон. Така от 2015-та година броят на участващите екипи може да набъбне до 12, ако в действителност се осъществи идеята.

Единственият кандидат за влизане във Формула 1 е Джийн Хаас, който е собственик на отбор в най-известната автомобилна надпревара в САЩ – НАСКАР. Въпросният Хаас може да си позволи да издържа и екип във Ф1, защото годишната печалба на компанията му Хаас Оутомоушън е 1 милиард долара.

По думите на Екълстоун, с такава сума той спокойно може да осигури присъствието си във Формула 1 за поне 4 сезона. Намеренията на Хаас изглеждат сериозни поне на този начален етап, като той може да стане собственик на първия американски отбор в Кралските гонки от 1978-ма година, когато Пенски Рейсинг прекрати участието си.

В момента Пенски е част от кервана на аналогичния на Формула 1 американски шампионат ИндиКар, като от този сезон пилот на отбора е добре познатият на феновете на Кралските гонки Хуан Пабло Монтоя (на снимката), посочва Sporta.bg

Американските пилоти също ще получат (вероятно) възможност за завръщане в най-престижния клас на автомобилните състезания, като за последно през 2007-ма имаше пилот от САЩ на решетката – Скот Спийд.

„Все пак, говорим за американци, така че нищо още не е сигурно“, предупреди Екълстоун пред британския вестник Independent.

Sporta.bg припомня, че първият знаменит американски пилот във Формула 1 е Марио Андрети, който се състезаваше от 1968-ма до 1982-ра и стана световен шампион през 78-ма, а сега е собственик на отбор от НАСКАР.

Американската публика ще приеме радушно „домашен“ екип във Ф1, ако се съди по ентусиазма на 100-те хиляди фенове, които посетиха дебютното издание на Гран при на САЩ на пистата в Остин, Тексас през 2012-та година.

От друга страна вече втора поредна година се отлага включването в календара на шампионата състезанието на пистата в Ню Джърси, тъй като организаторите не могат да намерят пари, за да пригодят трасето към стандартите на Ф1.