Насер Ал-Атия спечели рали "Дакар" 2015

снимка: БТА/AP

Катарецът Насер Ал-Атия с „Мини“ спечели най-мащабното офроуд състезание в света рали „Дакар“ 2015 за втори път в кариерата си след триумфа през 2011-та, след като наложи тотална доминация при автомобилите в тазгодишното издание на надпреварата през Боливия, Аржентина и Чили.

Преди четири години Ал-Атия триумфира с Фолксваген, а сега стигна до върха с „Мини“, който през цялото времетраене на изнурителния поход се оказа най-надеждният автомобил – пилоти с него спечелиха 11 от 13-те етапа, като в последния победител стана Роби Гордън с „Хамър“.

Жиниел ди Вилиер завърши на второ място в крайното класиране с Тойота, като пасивът му бе над 35 минути и още по средата на ралито стана сравнително ясно, че трудно би могло да се стигне до изненада. На трета позиция също с „Мини“ завърши Кжишчоф Холовчиц.

Завръщането на „Пежо“ в рали „Дакар“ се оказа наистина трагично, като легендарният Стефан Петерханзел завърши извън топ 10 в генералното класиране. Заради обилни валежи последният етап бе съкратен до 34 км, което означаваше, че всичко свърши още на първия контролен пункт, а не в Буенос Айрес, както бе по план.

Очаквано каталунският пилот на КТМ Марко Кома триумфира за втори пореден път и общо пети в кариерата си в класа на мотоциклетите. Така 38-годишният испанец се изравни по брой победи с легенди като Сирил Депрес и Сирил Невьо и остава на една от Стефан Петерханзел.

Пауло Гонкалвес с Хонда и Тоби Прайс с КТМ останаха зад Кома в генералното класиране, като последният 13-ти етап спечели Иван Якес. За КТМ това е 14-ти успех в рали „Дакар“.

Айрат Мардеев с две етапни победи и впечатляваща последователност спечели рали „Дакар“ при камионите за първи път в кариерата си, подчертавайки доминацията на КамАЗ. Едуард Николаев и Андрей Каргинов допринесоха за изцяло руското присъствие на подиума тази година.