Крум Дончев и Петър Йорданов спечелиха Рали България

снимка: Булфото

Крум Дончев и неговият навигатор Петър Йорданов с "Форд Фиеста R5" спечелиха рали България.

Двамата триумфираха в най-старото автомобилно състезание в страната за втори път след 2008 година Дончев и Йорданов бяха най-бързи в надпрлеварата, която през този сезон е и кръг от европейският рали шапионат на Международната автомобилна федерация (ФИА).

Те имат 152 точки и излизат на четвърто място в класирането, чийто нов лидер с 224 точки е финиширалият четвърти в българския кръг от надпреварата екипаж на Войтех Щрайф/Франтишек Райноха (Чехия) със "Субару Импреза STi". Щрайф и Райноха завършиха на 4:06 мин от Дончев и Йорданов в рали България.

"За нас, които караме напълно конвенционален автомобил от серийната група, доброто класиране тук ще бъде петото място", обяви още преди началото на състезанието Щрайф, чиито изчисления на възможните варианта да оглави класирането са включвали оптималната за тази цел пета позиция.

Във втория ден от самоковския старт състезателите на Глобул Рали Тим спечелиха 5 от 6 етапа (общо в състезанието етапните им победи са 9), четири пъти най-бързи бяха завършилите на второ място украинци Олександър Салюк/Йевхен Червоненко с "Форд Фиеста R5", а в една отсечка най-бърз беше отпадналият в последствие заради повреда в автомобила екипаж на "Октан Тим" Игнат Исаев/Милен Илиев с "Мицубиши Лансър Ево 9".

Днешният ден на рали България се разви без каквито и да е изненади и крайното класиране остана такова, каквото беше след първото преминаване на отсечката Бели Искър (6.81 км). Малкият километраж, а и големите разлики между екипажите, които бяха зад гърба на Дончев/Йорданов и Салюк/Червоненко, предопределиха и изхода на рали България.

В същото време обаче българите не върнаха газта нито за момент, увеличавайки постепенно разликата между себе си и екипажа на Астана от 15 сек. след края на вчерашния ден на 24.7 сек в края на състезанието днес.

Трети в генералното класиране завършиха турските състезатели Ягъз Авджъ/Бахадир Гюсенмез с "Мини Джон Купър" с изоставане от 2:33.7 мин от първенците. Много силно състезание направи вторият екипаж на Октан Тим - Антон Титов/Венци Мирчев (Ситроен DS3 R3T), които спечелиха и първите си точки за евротрофея след шестото си място.

"Не, не е мислимо да се ангажираме с каквато и да е програма за участие в следващите състезания извън България", коментира Титов.