Хамилтън недостижим в Бахрейн, Кими с първи подиум

галерия:

снимка: БТА/AP

Световният шампион Люис Хамилтън отново демонстрира своята класа и тази на Мерцедес с трета победа през сезон 2015 във Формула 1, след като се възползва по най-добрия начин от полпозишъна си на пистата „Сахир“ и контролираше състезанието за Гран при на Бахрейн от началото до самия край.

Британецът имаше лек проблем преди първото си спиране в бокса, след което загуби аванса си спрямо преследвачите Нико Розберг и Себастиан Фетел, но в крайна сметка до катаклизми не се стигна и Хамилтън спечели надпреварата с около четири секунди аванс пред втория.

4138987

А той този път бе Кими Райконен, който с отлична стратегия и безапелационно каране в последния си стинт с меките гуми унищожи комфортния аванс на Нико Розберг, за да предизвика груба грешка на германеца в предпоследната обиколка.

Ледения бе непоколебим в устрема си към втора позиция и я постигна за сметка на Розберг, който трябваше да се задоволи с последното място на подиума след пореден пропуск от негова страна под напрежение.

4138970

Себастиан Фетел се движеше също в топ 3, преди да направи грешка на влизане към старт-финалната права и да счупи предното си крило. Това доведе до допълнителен питстоп и германецът можеше да се надява единствено да пребори Валтери Ботас за четвъртата позиция, но не успя да постигне дори това.

Даниел Рикардо завърши на шеста позиция, макар малко преди пресичането на финала третият от четирите полагащи му се двигатели на Рено да изгърмя и австралиецът да бе принуден да спре.

Ромен Грожан, Серхио Перес, Даниил Квят и Фелипе Маса допълниха топ 10, като руснакът успя все пак да влезе в зоната на точките след слабите квалификации. Фернандо Алонсо финишира на 11-то място и повтори постижението на Дженсън Бътън от Австралия, макар тогава британецът да бе реално последен в състезанието заради големия брой дисквалификации.

Преди старта

Минути преди началото на състезанието от екипа на МакЛарън обявиха, че болидът на Дженсън Бътън няма да бъде готов за Гран при на Бахрейн и така най-опитният от настоящите пилоти автоматично отпада от участие в четвъртия кръг за сезона. Неприятности имаше и Фелипе Маса, чиято кола на Уилямс получи електрически проблем при загряваща обиколка и бразилецът така и не можа да се отлепи от стартовата си позиция, поради което бе принуден да започне надпреварата от питлейна.

Стартът

4138989

Люис Хамилтън стартира отлично, както можеше да се очаква, докато Себастиан Фетел имаше малко по-забавено начало на състезанието, но въпреки това успя да отбие атаката на Нико Розберг на първи завой. Ферари-то блокира идеалната линия за съперника си, което наруши ритъма на Розберг, защото той изпусна точния момент за спиране и стана жертва на Кими Райконен.

 

Финландецът изпревари Мерцедес-а и така в първата обиколка двете коли на Скудерията се наредиха точно зад лидера Хамилтън. Пастор Малдонадо не пропусна да създаде напрежение още в самото начало, като този път направи контакт с Макс Ферстапен и нанесе щети по болида на Торо Росо.

 

Битката Розберг vs. Райконен

В 4-ата обиколка Фелипе Маса вече си бе проправил път до 16-та позиция на пистата, но основният фокус бе върху дуела между Нико Розберг и Кими Райконен, като този път германецът демонстрира възможностите на Мерцедес и не просто изпревари съперника си за третата позиция след старт-финалната права, но и успя в следващите завои да блокира контраофанзивите на Ферари-то.

 

Хамилтън натрупа и поддържаше аванс от около 1.5 секунди на Фетел, което не позволяваше на германеца да го атакува с помощта на подвижното задно крило. Битката между Розберг и Райконен позволи на дуото пред тях да натрупа известен аванс и в първите 5-6 обиколки да не се чувства застрашено.

Розберг задминава Фетел

Фетел направи лека грешка на първи завой в началото на 8-ата обиколка, което позволи на Розберг да го доближи и дори да опита да го изпревари. Ферари-то издържа, но в следващия тур на старт-финалната права Розберг очевидно бе с по-висока скорост заради подвижното задно крило и от вътрешната страна отново на първи завой този път успешно осъществи офанзивата си и се изкачи на второ място.

Германецът обаче загуби около 1.3 секунди при маневрите срещу Фетел, което даде шанс на Хамилтън да се откъсне напред на повече от 5 секунди.

Първи спирания в бокса

От пилотите в зоната на точките първи спря Нико Хюлкенберг в 11-ата обиколка, а примерът му последваха Фелипе Маса и Маркус Ериксон. Преди тях Ферстапен бе посетил бокса на Торо Росо, но заради контакта с Пастор Малдонадо в самото начало на състезанието.

В 14-ата обиколка Себастиан Фетел влезе в бокса и смени меките си гуми с нов комплект от същата консистенция. От 10-та позиция Фернандо Алонсо също посети бокса за медиум. В 15-ата Розберг реагира на стратегическия ход на Ферари, но се върна на пистата зад Фетел, с което Скудерията осъществи успешно класическо "подрязване".

 

Реално Фетел отстъпи позицията на Розберг отново на старт-финалната права на 16-ата обиколка точно при влизането за първи завой, но точно в този момент пред дуелиращите се болиди от бокса се завърна Хамилтън. Така въпреки че Фетел остана трети, вече бе далеч по-близо до челото.

 

От позицията на лидер Кими Райконен също направи питстоп в 18-ата обиколка, като се завърна с медиум гуми, за да затвърди различната си стратегия спрамо съотборника му във Ферари Фетел.

След 20 обиколки

1. Хамилтън, 2. Розберг, 3. Фетел, 4. Райконен, 5. Ботас, 6. Рикардо, 7. Грожан, 8. Ериксон, 9. Хюлкенберг, 10. Маса

В следващите десетина обиколки нищо интересно не се случваше в челото, като Хамилтън водеше с около 3 секунди пред Розберг, който имаше също толкова аванс пред Фетел, а Райконен бе на около 3-4 секунди зад съотборника си във Ферари. Очевидно развръзката за подиума щеше да бъде решена до голяма степен от последните спирания в бокса.

Битката на питстоповете

Фетел влезе за втори път в 33-ата обиколка и заложи на медиум гумите, с които трябваше да се чувства по-добра на пистата. Този път Хамилтън бе първият от пилотите на Мерцедес в бокса, за да не допуска същата грешка като при първия си питстоп. В 35-ия тур бе ред и на Розберг да сложи медиум гуми, тъй като темпото му в последните обиколки от предишния комплект бе доста слабо. Той се върна на пистата зад Фетел, а Райконен с различната си стратегия се озова на второ място.

Проблеми за Фетел

 

Фетел обаче излезе от пистата при последния завой поради недозавиване и това позволи на Розберг сравнително бързо да го изпревари на старт-финалната права, за да се завърне на мястото на подиума. 4-кратният шампион се оплака по тим радиото, че е получил недозавиване поради счупване на предното крило и това го принуди отново да влезе в бокса в 37-ата обиколка.

Къде ще завърши Кими?

Райконен поддържаше лидерската си позиция в продължение на няколко обиколки след питстоповете на конкурентите си, като в 41-ата на свой ред влезе в бокса, за да сложи отново меки гуми. От екипа на Ферари го информираха, че третото му място е сигурно, но работят усилено, за да му осигурят шанс да атакува по-предни позиции.

От Ферари обаче може би направиха грешка като оставиха Райконен толкова дълго на пистата с предишния му комплект гуми, защото темпото му след последния питстоп бе забележително - с около 1.5-2 секунди по-добро от това на Нико Розберг, който обаче имаше цели 14 секунди аванс пред Ледения 14 обиколки преди финала.

 

Фетел от известно време бе доближил на по-малко от секунда Валтери Ботас и водеше оспорвана битка с него за четвъртото място.

 

Райконен vs. Розберг

Кими Райконен все пак успя в 56-ата обиколка да притесни достатъчно Розберг, след като постепенно съкращаваше стремително разликата с второто място. В предпоследния тур той вече се появи в огледалата на германеца, който пък направи груба грешка при влизането в завой и така преотстъпи позицията си на Райконен.

В крайна сметка Фетел не можа да се преброи за 4-то място с Ботас, а Хамилтън комфортно пресече финала като лидер, оставяйки зад себе си Кими и Нико.

Преди състезанието

Люис Хамилтън спечели четвърти пореден полпозишън вчера с успех в квалификациите, а Себастиан Фетел впечатли с болида на Ферари и се нареди на второто място за сметка на другия пилот на Мерцедес – Нико Розберг.

Фернандо Алонсо изведе МакЛарън-Хонда за първи път до позиция в топ 15, като прескочи първата сесия на квалификациите и заслужи да стартира от 14-то място.

Подробности за квалификациите можете да си припомните НА ТОЗИ ЛИНК

Стартова решетка на пистата „Сахир“ за Гран при на Бахрейн: