Браво на Ботев! Посветиха материал на своя кръстник

В Ботев не забравиха един своите основатели, който е дал идеята за името на най-стария клуб у нас. Ето какъв материал се появи в официалния сайт на "канарчетата":

Уважаеми ботевисти, на днешната дата преди 118 години е роден Кръстникът на Ботев Пловдив - Теньо Русев. Като част от основателите на клуба през 1912 година, именно Русев предлага името на безсмъртния поет и революционер Христо Ботев за негов патрон. Име, което вече 106 години е в сърцата на всички, обичащи „жълто-черните“.

По същото време, когато футболен клуб „Ботев“ изгражда своята първа управленска клубна структура, Теньо Русев е избран за негов домакин, като същевременно с това е част и от нападението на новосформирания  футболен отбор.

Повече за нашия Кръстник, както и каква е била причината за неговата гибел, можете да научите в следващите редове:

Кръстникът на футболен клуб Ботев Пловдив Теньо Русев е роден на 28 ноември 1900 година в град Харманли. Завършва средното си образование в Пловдив, след което постъпва на служба в 3-то артилерийско отделение на Н.В. Цар Борис ІІІ (б.р. трети артилерийски полк).

На 1 декември 1925 година е прехвърлен в Авиационното училище в Божурище, където учи за пилот до 27 юли 1927 година, когато завършва своето обучение.

На 23 май 1929 година, по заповед на началника на летателния отдел на летище Божурище и в изпълнение на Царска заповед от 13 май същата година,  кандидат-офицерът и пилот Теньо Русев е повишен в чин подпоручик от запаса.

На 7 септември 1929 година, съгласно заповед на инспектора на въздухоплаването и в изпълнение на Царска заповед от 6 септември 1929 година, Теньо Русев е приет на действителна служба и е назначен за взводен командир на отдела.

Една седмица по-късно, на 14 септември 1929 година, по време на изпълнение на служебния си дълг при полет с аероплана ДАР-2, Теньо Стоянов Русев и неговият партньор Иван Славов Илиев катастрофират. Последният умира на същия ден, а Теньо Русев на следващия – 15 септември. Причина за катастрофата е срив на самолета поради загуба на скорост и удар в земята.