ВИДЕО: Кой спечели "войната на рекламодателите" по време на Супербоул

снимка: БТА

Супербоул отмина! Балтимор Рейвънс спечели един от най-вълнуващите мачове в света на спорта всяка година, като в срещата имаше всичко - тотална доминация, опит за немислим обрат, радост, сълзи, че и токът спря. Уникалното шоу вече е зад гърба ни.

 

Сега обаче е ред да бъде оценена и рекламната кампания на големите компании, които решиха да се възползват от арената наречен "Супербоул", за да се сдобият с нови потребители, фенове или да запознаят хората с новите си продукти.

 

Логично е рекламите да бъдат силно убеждаващи и да свършат работа, защото 30-секундният клип далеч не е толкова евтин. Освен ако не ви се намират излишни 4 милиона долара.

 

Да, това е цената на рекламното време, което всеки трябваше да заплати, ако иска да лансира рекламата си пред възможно най-голямата световна аудитория. 111.3 милиона души (само в САЩ) видяха 47 минути реклами, като много от тях бяха изключително забавни, свежи и креативни, а други просто е грехота, че са дадени такива пари за тях.

 

Въпреки това рекламите се превърнаха в част от най-голямото спортно събитие отвъд Океана, като без тях вече не е същото. Екипът на Sporta.bg реши да ви представи тези, които ни направиха най-голямо впечатление, пък вие сами може да прецените дали сте съгласни с нашето мнение, като оставите коментар под статията или коментирате на страницата ни във Фейсбук.

 

И така започваме с.... мобилните телефони и битката между Самсунг и Блекбери

 

По време на Супербол в битка за вниманието на потребителите се впуснаха Самсунг и Белкбери, като двете реклами за абсолютно противоположни. Тази на корейския гигант определено печели приза за "най-добра реклама на телефонна компания", като буквално издуха своя конкурент. В рекламата на Самсунг участие взимат Пол Руд, Сет Роугън и Боб Оденрик, като първите двама са поканени за звезди в кампанията "The next big thing". Двамата правят всичко възможно, за да се издигнат Самсунг на следващото ниво. Е, в края се появява ЛеБрон Джеймс и... е, кой има нужда от когото и да било, когато разполагаш с Краля?

 

В същото време Блекбери профука 4 милиона долара, за да покаже на зрителите какво не може да прави новият им модел. Да, не знаехме, че мобилен апарат не може да превръща камион в балони. Благодарим! Да ни бяха дали парите на нас. Вие сами може да сравните двете реклами.

 


 

Продължаваме с вече позабравения PSY и неговия умопомрачителен хит Gangnam Style, който набързо завърна популярността си благодарение на рекламата си по време на Супербол.

 

PSY е героят в рекламата на шан-фъстък "Wonderful Pistachios", като компанията определено впечатлява с рекламните си прийоми през последните месеци. Кулминацията, разбира се, беше на Супербоул, когато на екрана милиони видяха PSY, който изпълнява легендарния си конски танц заедно с шан-фъстъци под любимите на милиони ритми на Gangnam Style. Преди години щеше да е немислимо да се направи реклама, базирана на феномен в Youtube, но ето че "wonderful pistachios"успя да внесе свежест и креативност, отличавайки своята реклама като една от по-добрите през изминалата вечер.


 

Преди да се насочим към най-добрите три реклами от изминалата вечер, трябва задължително да ви запознаем с най-безидейните и неадекватни такива, които се конкурират силно с идеите на някои български рекламни специалисти за най-безумна реклама.

 

Няма да прекаляваме са анализите на тях, защото дори никак не ни харесват, а при едната дори бихме убили единия от участниците. Става въпрос за рекламата на "godaddy", която включва Бар Рафаели, която се натиска с един умен дебелак, който в момента милиони мъже по света издирват, за да си кажат няколко думи с него. Няколко човека и от нашия екип се присъединиха към тълпата, а рекламата може да видите тук.

 

Друга "креативна" реклама е тази на Subway, които залагат на популярните лица и абсолютната липса на сюжетна нишка или каквото и да е свързано с някакъв вид идея. Всички казват "febru-any", а целта е да се представи промоционалния месец на компанията за сандвичи. Още гледаме малоумно в мониторите и се чудим кой им каза на тези от Subway, че тази реклама ще им донесе каквото и да било.


 

Завършваме слабите реклами с една на Century 21. Чудехме се коя беше по-зле - тази с Бар Рафаели, която натиска дебеланкото, или настоящата, в която мъж се задушава на забавен каданс с хотдог. Преценете сами, но тази с Бар Рафаели поне имаше....Бар Рафаели.



Ето че стигнахме и до най-добрите реклами от изминалата вечер! Под №3 ви представяме KIA и новата Sorento. Сюжетът е доста сполучлив - малко момченце пита баща си откъде идват бебетата. Смутеният татко скалъпва една история, на която дори ние повярвахме за момент, но малчуганът вече знае от свое приятелче, че майка му и баща му се... обичат много, много силно (примерно). От там идва намесата на Sorento, като колата по часовник просто сменя темата, а семейството почва да си припява популярна детска песничка. Просто, лесно и идейно - какво повече да искаш от една реклама?



Под №2 ще поставим рекламата на прах за пране Tide. Да, точно така, прах за пране, и дори щеше да е под №1, ако Мерцедес не бяха надскочили себе си. Рекламата включва човек, който цапа любимия си екип на 49-ърс, но петното е с лика на Джо Монтана. Следват слава, пари и какво ли не за въпросния младеж, който сбъдва мечтите си. Всичко това преди да се намеси жена му, която "неволно" е изпрала фланелката. Рекламата завършва с тихичкото от жената "давайте, гарвани" и логото на праха за пране. Страшно смешна реклама, която на всичкото отгоре ни напомни за леля Мария, която може само да съжалява, че образът ѝ не беше създаден от Tide.



Челната позиция през тази година обаче съвсем резонно отива при Mercedes Benz - безспорният фаворит не само на sporta.bg, а и на цял свят. Сюжетът - Уилям Дафоу влиза в ролята на дявола и иска да вземе душата на младеж, който мечтае да има Mercedes CLA.

 

Животът с тази кола е идеален - Кейт Ъптън (закъде без нея) те иска, Ъшър се възхищава на движенията ти, мацки те преследват нонстоп, пък ти си караш най-луксозното возило по цял ден и си щастлив. Младежът е готов да подпише, дяволът е щастлив.... но на билборда се появява цената на возилото - 30 хиляди долара. Момчето казва, че ще се оправи и без помощта на г-н Дафоу.

 

Така всички печелят с новия Мерцедес. С изключение на дявола. Което е хубаво, защото дяволът не ни е любимият герой. Но за изминалата нощ е вторият ни най-противен след момъка, който поцелува любимата ни Рафаели. Вижте и самата реклама, за да се убедите, че безспорно Мерцедес са победителите във "войната на рекламодателите".

 

 

Иво Вецев, sporta.bg