Розберг спечели шеметната надпревара на "Силвърстоун"

галерия:

снимка: БТА/AP

Нико Розберг спечели втората си победа през 2013-та година, след като по шеметен начин покори „Силвърстоун" и грабна Голямата награда на Великобритания.

 

Състезанието от 8-ия кръг на шампионата се превърна в истинска класика, като включваше две излизания на колата за сигурност, цели 4 експлозии на леви задни гуми на различни болиди, както и шокиращи отпадания на временните водачи в класирането.

 

Комфортното Гран при на Великобритания се превърна в кошмар за Себастиан Фетел, който водеше убедително с около 2.5 - 3 секунди пред Нико Розберг, но отпадна след проблем със скоростната кутия.

 

3-кратният световен шампион спря безпомощно болида си на средата на старт-финалната права и предизвика викове на одобрение от феновете по трибуните.

 

Именно това позволи на Розберг да спечели, след като германецът успя да удържи на мощния щурм на Марк Уебър, който се представи блестящо след ужасния старт, но трябваше да се задоволи с втора позиция.

 

Фернандо Алонсо отново извлече максимума от болида на Ферари и се възползва от старите гуми на финала на Кими Райконен, за да го изпревари за 3-тото място. Айсмен остана 5-ти, след като обиколка по-късно беше задминат от Люис Хамилтън - британецът бе първият пострадал от спукана задна лява гума, което му коства лидерството в началото.

 

6-ти остана Адриан Сутил, следван от Фелипе Маса, Даниел Рикардо, Пол ди Реста, Нико Хюлкенберг.

 

Така в класирането при пилотите за сезона лидер продължава да бъде Себастиан Фетел със 132 точки, но вече само 21 повече от Фернандо Алонсо. Кими Райконен има 98, а Люис Хамилтън - 89.

 

Стартът

 

Хамилтън поведе колоната без никакви проблеми, но Розберг се забави значително в първите метри и беше изпреварен от устремения Фетел. Великолепен старт направи Маса, който влезе в топ 10, докато Уебър видимо бе направил контакт с Грожан, защото имаше техническа повреда и изключително бързо се свлече до 15-та позиция.

 

 

1 - 5 обиколка - Хамилтън се откъсва

 

Още в края на втория си тур Хамилтън успя да си изгради аванс от над 1 секунда спрямо Фетел. По-назад в колоната Алонсо се изкачи до 8-мо място, след като направи слаб старт и загуби две позиции. Розберг не можеше да поддържа темпото на Фетел и съвсем скоро щеше да бъде притиснат от Сутил, Маса, Райконен и Рикардо.

 

5 до 10 обиколка

 

Хамилтън премина границата от 2 секунди аванс пред Фетел, който беше предупреден по радиото си да внимава с изразходването на гумите. Алонсо се опитваше да изпревари по-бавния Рикардо, но без особен успех. Сутил удържаше другото Ферари - това на Маса, с което индиректно помагаше на Фетел.

 

 

В 8-ата обиколка Уебър успя да запише най-бърз тур на пистата, като същевременно изпревари Бътън за 11-та позиция.

 

В същата обиколка Хамилтън спука задна лява гума и трябваше с минимална скорост да „пропълзи" до бокса на Мерцедес. Той щеше да може да продължи, но състезанието му бе съсипано.

 

Първи спирания в бокса

 

Точно преди пилотите да започнат да посещават боксовете Фетел вече имаше 2.2 секунди аванс пред Розберг, като Сутил беше на трета позиция. Изненадващо или не, Маса получи същия проблем като Хамилтън - спукана задна лява гума.

 

Уебър посети бокса на Ред Бул и получи нов нос, както и твърди гуми. Той се върна на пистата 14-ти, докато Маса поднови състезанието си от последно място. Бътън и Алонсо бяха следващите пилоти, които индикираха, че ще заложат на 3 спирания - испанецът излезе 8-ми точно пред Райконен.

 

 

Фетел (за твърди гуми) и Розберг също направиха спиранията си до 14-ата обиколка, като се върнаха на трасето с непроменени позиции - 1-ви и 2-ри. Алонсо направи страхотен рейд до 4-то място.

 

Кола за сигурност

 

В 16-ата обиколка излезе колата за сигурност, след като Жан-Ерик Верн стана третият пореден пилот със спукана задна лява гума. Пилотите получиха указания да не се покачват на бордюрите на пистата, защото оттам идвали проблемите със сликовете на Пирели.

 

16 до 20 обиколка

 

Маса използва случая да смени гумите си, защото така или иначе, той бе едва на 22-ро място и нямаше как да загуби време. От Ред Бул предупредиха пилотите си, че може би и те имат опасност от спукване на задна лява гума.

 

 

Рестарт

 

Колата за сигурност се прибра в края на 21-ата обиколка и позволи на пилотите да подновят надпреварата.

 

22 до 27 обиколка

 

Фетел беше предупреден, че трябва да увеличи преднината си пред Розберг колкото може. В края на колоната Маса се придвижи до 17-та позиция, а Хамилтън се изкачи до 13-то място. Битката за последното място на подиума беше много оспорвана - Алонсо поставяше под напрежение Сутил, а в същото време Райконен се бе залепил за Ферари-то.

 

Втори спирания в бокса

 

Райконен се реши да направи спиране в 30-ата обиколка, което изглеждаше прекалено ранен стоп за Лотус-а. Следващите от фаворитите бяха Алонсо и Грожан, като испанецът се завърна 10-ти на пистата, точно зад Люис Хамилтън. Уебър, Бътън и Рикардо също последваха примера им, за разлика от първите двама в класирането, които се дебнеха.

 

 

33 до 39 обиколка - Хамилтън си пробива път

 

Хамилтън и Ди Реста на няколко пъти си смениха позициите, преди Люис да успее да изпревари категорично и да удържи мястото си спрямо своя колега от Шотландия. Сутил и Ди Реста направиха питстоп, което прати Райконен на трета позиция. След завръщането на Ди Реста той отново беше изпреварен от Хамилтън, но този път за 11-то място.

 

Фетел водеше спокойно, следван от Розберг, Райконен, който имаше по-стари гуми, Уебър и Алонсо.

 

42 обиколка - Фетел отпадна след проблем със скоростната кутия

 

Комфортното Гран при на Великобритания се превърна в кошмар за Себастиан Фетел, който водеше убедително с около 2.5 - 3 секунди пред Нико Розберг, но отпадна след проблем със скоростната кутия.


3-кратният световен шампион спря безпомощно болида си на средата на старт-финалната права и предизвика викове на одобрение от феновете по трибуните. Колата за сигурност излезе моментално в 43-ата обиколка, а новият лидер Нико Розберг веднага използва случая да влезе в бокса.

 

 

Кола за сигурност - от 43 до 46 обиколка

 

Освен Розберг, в бокса влязоха Уебър, Грожан, Ди Реста и Маса. Райконен остана на пистата на второ място, като попита по радиото дали това е било правилното решение. Отговорът бе „Не знам, Кими, но вече е твърде късно".

 

Лидер е Розберг, следван от Райконен, Сутил, Рикардо, Уебър, Перес, Бътън, Алонсо, Хамилтън и Грожан.

 

Рестарт номер 2

 

Уебър светкавично изпревари Рикардо и беше надъхан по радиото да натиска газта колкото желае. В 46-ата обиколка обаче се случи 4-ти пореден инцидент с избухнала задна лява гума - този път на Серхио Перес.

 

Мексиканецът нямаше как да продължи заради изпочупения си под, а в 47-ата обиколка Уебър успя да изпревари Сутил за 3-ата позиция. Рикардо изгуби 5-ата позиция спрямо Алонсо и Хамилтън само в рамките на два завоя.

 

Обиколките до края

 

Уебър изпревари Райконен с невероятна маневра „гума до гума" и започна да съкратява преднината на Розберг, която към 50-ата обиколка беше по-малко от 1.5 секунди. Междувременно Райконен започваше да бъде дебнен от Алонсо за третата позиция, а Хамилтън възроди състезанието си и притискаше Ферари-то.

 

Алонсо успя да стори очакваното и с упешна маневра не даде никакъв шанс на Райконен, който в 51-ата обиколка бе изпреварен и от Хамилтън. Определено Кими е станал жертва на „неправилно" решение, пропускайки да влезе в бокса при колата за сигурност.

 

В крайна сметка не се стигна до повече размествания и Нико Розберг премина първи финалната права на Гран при на Великобритания!

 

Предистория

 

Британският пилот на Мерцедес Люис Хамилтън зарадва родните фенове по трибуните с постигането на първия си полпозишън на това трасе от 2007-ма година насам.

 

Люис беше безапелационен в битката си със своя съотборник Нико Розберг и състезателите на Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър.

 

 

„Червените бикове" трябваше да се задоволят с местата на втора редица на решетката, а зад тях бяха направени големи размествания заради изненадващото наказание на друг представител на домакините - Пол ди Реста.

 

Болидът Форс Индия на шотландеца се провали на рутинните претегляния след края на квалификациите и се оказа, че е прекалено лек. Това доведе до тежко наказание за Ди Реста, който от 5-то място беше пратен на последна позиция на решетката.

 

Благодарение на въртележката Дженсън Бътън успя да влезе в топ 10, след като вчера остана болезнено близо до класиране в квалификация 3.

 

Стартова решетка за Гран при на Великобритания:

 

1. Люис Хамилтън, 2. Нико Розберг, 3. Себастиан Фетел, 4. Марк Уебър, 5. Даниел Рикардо, 6. Адриан Сутил, 7. Ромен Грожан, 8. Кими Райконен, 9. Фернандо Алонсо, 10. Дженсън Бътън,

 

 

11. Фелипе Маса, 12. Жан-Ерик Верн, 13. Серхио Перес, 14. Нико Хюлкенберг, 15. Пастор Малдонадо, 16. Валтери Ботас, 17. Естебан Гутиерес, 18. Шарл Пик, 19. Жул Бианки, 20. Гидо ван дер Гарде, 21. Макс Чилтън, 22. Пол Ди Реста

 

Sporta.bg припомня, че в самото начало на уикенда на „Силвърстоун" стана ясно, че ФИА ще разреши от догодина на отборите да провеждат тестове по време на самия сезон.

 

Може да си припомните най-важните факти, юбилеи и рекорди преди началото на състезанието за Гран при на Великобритания - просто прочетете рубриката ни „Формула 1 фанатик".

 

Естествено, голямата новина от тази седмица е, че миналогодишният победител на „Силвърстоун" Марк Уебър ще прекрати кариерата си във Формула 1 след края на сезона.