Лестър е шампион и в социалните мрежи

снимка: БГНЕС/EPA

Изумителната приказка и невероятният триумф на Лестър в английската Висша лига плениха почти целия свят. Фенове от всички страни в Европа празнуваха титлата на „футбола срещу парите“, както често се определя успехът на момчетата на Клаудио Раниери.

Социалната мрежа Туитър често е използвана като адекватно мерило за обществените настроения, не само когато става въпрос за спорт и конкретно футбол. Компанията отчита рекордни показатели в Европа, Африка, Азия и Централна Америка по отношение на броя на съобщенията (туитове), пуснати в чест на Лестър.

В първите часове след равенството на Челси 2:2 с Тотнъм са били публикувани 5.5 милиона съобщения, отнасящи се към титлата на „лисиците“. Само във Великобритания е отчетен ръст от 86% на активността в Туитър след узаконяването на златото на Лестър, в сравнение с нормална понеделник вечер.

В историята на Туитър пък най-препращаното съобщение (ритуит), свързано със спорт, е от официалния акаунт на Лестър, което гласи просто: Лестър Сити. Шампион на Англия.