Рали Твърдица покорява рекорди в родния шампионат

галерия:

снимка: rally-erc.com

Последното състезание от шампионата на България - Мабанол Рали Твърдица, стартира днес с първия от общо седемте си специални етапа при най-сериозното от началото на сезона участие на екипажи.

 

На дългата 2.16 км скоростна отсечка Детелината се състезаваха 20 екипажа, колкото нито едно от всички предишни шест ралита не успя да събере по време на целия шампионат. Мабанол Рали Твърдица печели и още един рекорд - последното състезание от първенството за 2011 г. е и единственото, в което броят на регистрираните състезатели е почти равен на този на участващите. В листата със заявките фигурираха старозагорците Стефан Георгиев и Стайко Стайков (Форд Сиера), но двамата така и не се явиха на техническият преглед.

 

Единственият днешен етап - Детелината, бе спечелен от екипажа на Глобул Рали Тим Крум Дончев/Петър Йорданов (Пежо 206 S2000). Те затвориха тура от 2600 м. за 1:22.9 мин., изпреварвайки само с 1.9 сек варненският екипаж на БАМС Искрен Маренов/Добромир Филипов (Мицубиши Лансър Ево 9). Трети при първото си участие тази година в рали от българското първенство са Тихомир Стратиев/Добрин Борисов (Марина Моторспорт, Ситроен С2 R2). Двамата, които през последната година участват единствено в румънското първенство, завършиха на 3.3 сек от победителите.

 

Екатерина Стратиева, която се появява пък за второ състезание от българското първенство и също участва в румънските ралита (тук неин навигатор е първият и ко-пилот Румен Манолов), завърши 7-а, с време от 1:32.0 мин. Това е подобрение с около 4 сек в сравнение с постижението й от миналата есен. Точно един сезон, след като за последно участва в домашното си рали, на терена се върна и познатият отпреди предишните шампионати Георги Гвоздейков (Ситроен С2 S1600).

 

"Това е, за да се разкърша малко - обяснява Гвоздейков. - Не съм карал цяла година, а и имам намерение догодина да се върна в шампионата и да направя пълен сезон."

 

При рестартирането на програмата си, твърдичанинът е заложил на друг изпитан ас при навигаторите - Петър Сивов, съобщи БТА. Двамата записаха четвърто време в генералното класиране - 1:29.5 мин. Като се има предвид, че в продължение на 332 дни, постижението на пилотът от Твърдица не е за пренебрегване.

 

В Мабанол Рали Твърдица интригата е около спечелването на единствената "класна" титла - тази при най-малките автомобили. При тях най-добро време днес дадоха водачите в класирането преди последния старт Христо Атанасов/Марин Иванов (Стари столици, Ситроен Саксо) - 1:31.5 мин. Те изпреварват с 0.9 сек третите в подреждането на 9N Стоян Мечков/Еди Сивов (Скорпион, Ситроен Саксо) и с цели 11 сек. вторите в подреждането преди финала Николай Кортелов/Наско Цонев (Моторспорт, Опел Корса).

 

В същото след Атанасов и Мечков и преди Кортелов има са още два екипажа, влизащи в сметките за призовото класиране в Мабанол Рали Твърдица - Дилян Станков/Младен Карчев (Скорпион, Ситроен Саксо) - 9-и (на 10.2 от Дончев) и Антон Титов/Венцислав Мирчев (Октан Рейсинг, Ситроен Саксо) - 15-и (на 15 сек. от лидера).

 

Подобно класиране утре на финала предполага, че в края на шампионата двамата състезатели от Велики Преслав ще материализират сегашното си лидерство и в първата титла. Най-добре от клас 8N се представиха великотърновците Емил Денев/Богомил Ненов (Ви и Джи, Рено Клио Спорт).